Gyártók Az év második felében derül ki, mit kezd a veszteséges indiai piaccal a Ford

Az év második felében derül ki, mit kezd a veszteséges indiai piaccal a Ford

autopro.hu/V.M. | 2021.05.02 08:22

Az év második felében derül ki, mit kezd a veszteséges indiai piaccal a Ford

Fotó: Ford Media Center

A Ford 2021 második felében fog elkészülni indiai terveinek átdolgozásával. Sok más gyártóhoz hasonlóan a Fordnak is nehéz terepnek bizonyult a világ második legnépesebb országa.

A Ford indiai befektetési terveinek felülvizsgálata a vállalat dél-amerikai és indiai operációjának átalakításának irányításával megbízott Steven Armstrong vezetésével fog megvalósulni. Armstrong, aki korábban a Changan Ford kínai vegyesvállalatot vezette, május 1-től tölti be új pozícióját.

A 11 milliárd dolláros átstrukturálási program alatt lévő Ford több mint 16 ezer embert foglalkoztat Indiában, ahol 2021 első negyedévét annak ellenére zárta veszteséggel, hogy az időszaki globális eredményei felülmúlták az elemzői várakozásokat, és 3,3 milliárd dollárral 2011 óta a legmagasabb nettó nyereséget érte el.

Az indiai piac, a Fordnál alacsonyabb prioritást élvez, mint sok másik – közölték meg nem nevezett források a Reuters-szel. Ugyanakkor a piacról kivonulás nincs napirenden, és Jim Farley, a Ford vezetőjének célja, hogy javítsák nyereségességüket az ázsiai piacon.

Nem könnyű megnyerni az indiai vásárlókat

A Ford nem az első nyugati járműgyártó, amit kihívás elé állítanak India árérzékeny, alacsony árkategóriájú járműveket kereső vásárlói. Az indiai piacot jelenleg a Suzuki és a Hyundai uralják, főként olcsó autókból álló kínálatukkal.

A General Motors még 2017-ben, húsz év jelenlét után hagyta maga mögött Indiát, míg a Harley-Davidson 2020-ban távozott, miután egy évtizeden át sikertelenül próbált érdemleges piaci jelenlétet kialakítani.

A Ford már 25 éve van jelen Indiában, ám piaci részesedése még a két százalékot sem éri el. A vállalat helyzetén javíthatott volna a Mahindra & Mahindra autógyártóval létrehozandó közös vállalat, ami azonban tavaly meghiúsult, mert az indiai gyártó úgy találta, hogy befektetése nem térülne meg. A közös cég feladata lett volna többek között a Ford járműveinek helyi fejlesztése és értékesítése, továbbá a Mahindra megosztotta volna piaci, valamint beszállítókkal kapcsolatos ismereteit. Az együttműködés részeként közösen fejlesztettek volna három SUV-t, illetve megosztották volna a hajtásláncok használatát.

A Fordnak most a más piacokon értékesített modelljei közül kell választanai vagy egymagában kell újakat fejlesztenie az indiai piacra – nyilatkozta a Reuters-nek egy bennfentes, aki azt is elmondta, hogy a kooperáció a Ford üzemeinek kihasználtságát is javíthatta volna.

2019-ben az összesen 440 ezer jármű előállítására képes kettő indiai egység együttesen hatvan százalékos kihasználtsággal működött csak, míg 2020-ban a járvány következtében az érték húsz százalékra zuhant.

Kiemelt Partnereink