Gyártók Autopro-teszt: hét literes átlagfogyasztással a Vitarával

Autopro-teszt: hét literes átlagfogyasztással a Vitarával

Beck András | 2020.02.08 04:22

Autopro-teszt: hét literes átlagfogyasztással a Vitarával

Fotó: autopro.hu

Autópályán nyolc literhez közelít a száz kilométerenkénti átlagfogyasztás, de vegyes használatnál hét literrel el lehet járni az 1,4-es motorral szerelt Suzuki Vitarával.

Hirdetés

Az esztergomi gyárban készülő Suzuki Vitara 1,4 GL+ 2WD kézi váltós változata ideális családi autó. Országúton kilencvenes tempóval hat literre is levihető az átlagfogyasztás, de autópályán 130 kilométer/órás sebességnél már nyolc literhez közelít az 1,4 BoosterJet erőforrás étvágya. Mi a tesztúton félig autópályán, félig pedig vidéki utakon használtuk, a városi dugók kimaradtak. Az 1373 köbcentiméteres, közvetlen befecskendezésű turbómotor a gyár szerint nyomatékhoz alkalmazkodó vezetési stílusra ösztönzi a Vitara vezetőjét. Kilencvenes tempónál 2000-et, 130-nál 3000-et forog a főtengely.

220 Newtonméter

Az intercoolerrel ellátott turbófeltöltő vezérlésének optimalizálásával már alacsony fordulatszámon elérhető a nagyobb nyomaték. A maximális nyomaték 220 Newtonméter, ami az 1500 és 4000 közötti fordulatszám-tartománynál áll rendelkezésre. Wastegate szelep vezérli a turbófeltöltő nyomását, amely a szelep nyitásával vagy zárásával befolyásolja a motor nyomatékgörbéjét, és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. A legnagyobb, 140 lóerős (103 kW) teljesítmény 5500-as fordulatszámnál érhető el a hatsebességes kézi váltóval szerelt autóval.

375 literes csomagtér

A tesztautó saját tömege 1120 kilogramm volt és az össztömeg az 1730 kilogrammot érheti el. A csomagtér 375 literes, ez a hátsó ülések lehajtásával 710 literig növelhető. Praktikus a dupla fenekű csomagtér-kialakítás és az oldalsó zsebek, amelyek lenyithatóak, ha akkora dolgot szállítanánk a 4,17 méter hosszú, 1,77 méter széles és 1,61 méter magas Vitarában.

Kijelző

Az autóban alapból nincs navigáció, de két alkalmazás letöltésével és egy Androidos telefon kábeles csatlakozásával már a középkonzolon lévő 7 colos érintőképernyős kijelzőre varázsolható egy térkép. Igaz ekkor foglalt az egyetlen USB-csatlakozó az autóban. A sofőr előtti kijelző sokféleképpen alakítható. Az egyik nézetben 5 perces bontásban mutatja az elmúlt időszak sebességértékeit, de átlagfogyasztás, vagy a start-stop rendszerrel megtakarított üzemanyag mennyisége is megjeleníthető. A kilenc és fél órás tesztúton 19 percre állította le a start-stop a motort, amivel másfél deciliter benzint takarítottunk meg. Ha többet használtuk volna városban a Viatarát, akkor ez az érték nyilván magasabb lett volna. A 4,2 colos kijelzőn a nehézségi gyorsulást, a motorteljesítményt és -nyomatékot, valamint a gáz- és fékpedálok használatát is szemlélteti.

Kiemelt Partnereink