Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Audi: még évekig tart a chiphiány
Az autógyártást akadályozó chiphiánnyal még éveken át együtt kell élnie a német OEM-eknek, annak ellenére, hogy az országban több chipgyártó is új üzemek építését tervezi – így látja a helyzetet az Audi egyik vezetője.
A 2021-ben kezdődött chiphiány sokmillió járműre tehető termeléskiesést okozott a világ autó- és haszongépjármű-gyártóinak, és bár mára az alkatrészhiány enyhült, még közel sem ért véget.
A jövőbeli krízisek megelőzése, illetve a félvezetőtermelési önállóság javítása érdekében az Európai Unió és tagállamai új chipipari beruházásokat igyekeznek magukhoz vonzani jelentős támogatások által. E politikának az eredményei között szerepelnek az Intel és a TSMC idén bejelentett németországi félvezetőgyárai.
Az új üzemek azonban nem fognak egyik napról a másikra felépülni. „Évekbe fog telni. Elvégre több milliárd dollárt fektetnek be” – mondta Renate Vachenauer, az Audi beszerzési vezetője egy német lapnak.
Addig sem tehetetlenek a gyártók
A prémiumautó-gyártó igazgatósági tagja szerint az autógyártók az új kapacitások elkészültéig az alkatrészhiánnyal úgy vehetik fel a harcot, hogy kevesebb féle chipet használnak a mintegy 8000 ma gyártott különböző típusú járműben.
„Sokféle módon kell stabilizálnunk a félvezetők ellátását, és valamekkora készletekkel kell rendelkeznünk a közvetítői piacon” – tette hozzá Vachenauer a Reuters által idézett interjúban.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!