Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Átértékelte e-autós terveit az Apple
Úgy tűnik, az Apple-nél kezdik belátni, hogy a saját elektromos autójukkal nem tudnak egyből akkorát szakítani, mint tették azt az iPhone-nal. A vállalat most már realistább terveket szövöget a járműgyártói piacra való belépést illetően.
Bennfentesek szerint az Apple visszafogta az elektromos autók fejlesztésével kapcsolatos ambícióit, és most már 2028-as piaci bevezetésre törekszik. De nem a kitolt időpont az egyetlen, ahol visszafogottabb tervekkel rendelkezik a cég: a nagyrészt önvezető autó építése helyett a vezetést segítő funkciókkal is beérné az Apple.
A Bloomberg hírügynökség információi szerint a stratégiaváltásról azután döntöttek az Apple-nél, hogy az igazgatótanács találkozott Tim Cookkal, a vállalat vezetőjével és Kevin Lynch projektmenedzserrel.
Az Apple autóprojektjéről már régóta keringenek a pletykák. A vállalat állítólag már évekkel ezelőtt bemutatta a kezdeti prototípusokat potenciális autóipari partnereinek, ám a jelentések szerint akkor úgy döntöttek, hogy először az autonóm vezetést szolgáló szoftverekre összpontosítanak inkább. Annyit biztosan tudni lehet, hogy az Apple önvezető járművekké átalakított tesztautói már járják az utcákat a Szilícium-völgyben.
Túl nagy falat volt
A kezdeti időkben a Tesla korábbi menedzsere, Doug Field volt az Apple autós terveinek projektmenedzsere, ám a szakember 2021-ben elhagyta a céget és a Fordhoz igazolt, ahol az elektromos autók üzletágáért felel.
Field távozásának egyik oka az volt, hogy kétségei voltak afelől, hogy az Apple egyáltalán rászánja magát egy jármű piacra dobására – írta a Bloomberg. A csoport évek óta dolgozott a hajtástechnikán, valamint a belső és külső tervezésen, de nem jutott eleget előre.
A vállalat reményei szerint most egy teljes prototípus is elkészülhet a csökkentett célokkal – vagyis a teljes önvezetés helyett a vezetést segítő funkciókkal. Az Apple a hírek szerint már tárgyalt az új megközelítésről potenciális európai gyártópartnereivel.
A vezetést segítő technológia többek között képes önállóan tartani a sávot és a követési távolságot, valamint végrehajtani az előzési manővereket, azonban továbbra is a vezető a felelős, akinek készen kell állnia arra, hogy bármikor visszavegye az irányítást.
Nem lesz meg az elsőség
Ezzel a megközelítéssel egy lehetséges Apple-autó jobban hasonlítana a Tesla és más gyártók mai járműveihez. A Bloomberg értesülései szerint a vállalat a későbbiekben tervezi a képességek frissítését és fejlesztését.
A 2028-as bevezetéssel az Apple nem lesz az első elektronikai cég saját autóval: a Sony a tervei szerint 2026-ban Afeela márkanéven szeretné piacra dobni a Hondával közösen fejlesztett elektromos járművét, míg a Xiaomi a tavalyi év végén mutatta be autóját.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!