Gyártók Átértékelte e-autós terveit az Apple

Átértékelte e-autós terveit az Apple

autopro.hu/P.B. | 2024.01.25 07:22

Átértékelte e-autós terveit az Apple

Fotó: Pexels

Úgy tűnik, az Apple-nél kezdik belátni, hogy a saját elektromos autójukkal nem tudnak egyből akkorát szakítani, mint tették azt az iPhone-nal. A vállalat most már realistább terveket szövöget a járműgyártói piacra való belépést illetően.

Bennfentesek szerint az Apple visszafogta az elektromos autók fejlesztésével kapcsolatos ambícióit, és most már 2028-as piaci bevezetésre törekszik. De nem a kitolt időpont az egyetlen, ahol visszafogottabb tervekkel rendelkezik a cég: a nagyrészt önvezető autó építése helyett a vezetést segítő funkciókkal is beérné az Apple.

A Bloomberg hírügynökség információi szerint a stratégiaváltásról azután döntöttek az Apple-nél, hogy az igazgatótanács találkozott Tim Cookkal, a vállalat vezetőjével és Kevin Lynch projektmenedzserrel.

Az Apple autóprojektjéről már régóta keringenek a pletykák. A vállalat állítólag már évekkel ezelőtt bemutatta a kezdeti prototípusokat potenciális autóipari partnereinek, ám a jelentések szerint akkor úgy döntöttek, hogy először az autonóm vezetést szolgáló szoftverekre összpontosítanak inkább. Annyit biztosan tudni lehet, hogy az Apple önvezető járművekké átalakított tesztautói már járják az utcákat a Szilícium-völgyben.

Túl nagy falat volt

A kezdeti időkben a Tesla korábbi menedzsere, Doug Field volt az Apple autós terveinek projektmenedzsere, ám a szakember 2021-ben elhagyta a céget és a Fordhoz igazolt, ahol az elektromos autók üzletágáért felel.

Field távozásának egyik oka az volt, hogy kétségei voltak afelől, hogy az Apple egyáltalán rászánja magát egy jármű piacra dobására – írta a Bloomberg. A csoport évek óta dolgozott a hajtástechnikán, valamint a belső és külső tervezésen, de nem jutott eleget előre.

A vállalat reményei szerint most egy teljes prototípus is elkészülhet a csökkentett célokkal – vagyis a teljes önvezetés helyett a vezetést segítő funkciókkal. Az Apple a hírek szerint már tárgyalt az új megközelítésről potenciális európai gyártópartnereivel.

A vezetést segítő technológia többek között képes önállóan tartani a sávot és a követési távolságot, valamint végrehajtani az előzési manővereket, azonban továbbra is a vezető a felelős, akinek készen kell állnia arra, hogy bármikor visszavegye az irányítást.

Nem lesz meg az elsőség

Ezzel a megközelítéssel egy lehetséges Apple-autó jobban hasonlítana a Tesla és más gyártók mai járműveihez. A Bloomberg értesülései szerint a vállalat a későbbiekben tervezi a képességek frissítését és fejlesztését.

A 2028-as bevezetéssel az Apple nem lesz az első elektronikai cég saját autóval: a Sony a tervei szerint 2026-ban Afeela márkanéven szeretné piacra dobni a Hondával közösen fejlesztett elektromos járművét, míg a Xiaomi a tavalyi év végén mutatta be autóját.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink