Gyártók Amerikában is ripityára törték a Minit

Amerikában is ripityára törték a Minit

autopro.hu | 2014.08.03 16:30

Amerikában is ripityára törték a Minit

A Countryman az Euro NCAP töréstesztje után az Egyesült Államokban működő, a járművek átfogó biztonságát vizsgáló intézet töréstesztjén is kiváló eredményt ért el.

Hirdetés

Biztonságosságát az Egyesült Államokban működő, a járművek átfogó biztonságát vizsgáló intézet, az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) töréstesztjén bizonyította. A mindenre kiterjedő, részletes teszt során az intézet biztonsági szakértői tizenkét, 2014-ben gyártott modellt vizsgáltak meg a kisautó és kompakt szegmensből, amelyek közül a Mini Countryman volt az egyetlen, amely megkapta a legmagasabbnak számító jó minősítést. Elért eredményeivel a brit kisautó az intézet nagyra becsült top safety pick díját is elnyerte, amely a modell maximális biztonságának egyértelmű elismerése. A tizenkét tesztelt modell közül a Mini Cooper Countryman az egyetlen jármű a kisautó szegmensben, amely elérte jó minősítést az átfogó törésteszt során.

Az egyesült államokbeli IIHS úgynevezett póznatesztje során a vizsgált járművet körülbelül 64 km/órás sebességgel vezetik neki frontálisan egy mozdíthatatlan akadálynak, az Európában végzett töréstesztekkel ellentétben azonban az autó nem a frontrész közepénél, hanem annak egynegyedénél, szinte a jármű első sarkánál ütközik neki a póznának. Ezen szimulált ütközés esetében a karosszériának és az autó vázszerkezetének sokkal kisebb területen kell elnyelnie az erőhatásokat, miközben az érintett területen a többszörösére nő a deformálódás mértéke. A törésteszt során csak akkor kaphatnak a vizsgált járművek magas pontszámot, ha az utascella ép marad, a légzsákok és a biztonsági övek pedig együttesen a lehető legnagyobb mértékben segítenek elkerülni a fejsérüléseket. Ha az utascella megsérül és deformálódik, az ülések és a légzsákok elmozdulnak eredeti helyükről, ezáltal nem tudnak maximális biztonságot nyújtani az utasoknak. Annak érdekében, hogy az autók jó minősítést érjenek el ezen a törésteszten, a modelleket a legelső lépésektől kezdve úgy kell megtervezni, hogy a vázszerkezet és a karosszériaelemek a legextrémebb ütközések során is tökéletesen nyeljék el a külső erőhatásokat és védjék az utascellát, maximális biztonságot nyújtva ezáltal az utasoknak.

Piaci debütálásakor, 2010-ben a Countryman remek teljesítményt nyújtott az Euro NCAP töréstesztjén, amelyen megkapta a maximális, ötcsillagos minősítést.

A Mini Countryman magas szintű utasvédelmi rendszere egy integrált biztonsági koncepcióra épül, amelyet a márka mindegyik modelljébe beépít. A rugalmas tartószerkezetek és a pontosan megtervezett gyűrődési zónák gondoskodnak róla, hogy ütközés esetén elnyeljék a külső erőhatásokat és távol tartsák azokat az extrém merev utascellától. Vázszerkezetének minden egyes része úgy lett kialakítva, hogy egy külső erőhatás esetén a lehető legtöbb elem, együttes erővel nyelje el az ütközés erejét és védje az utascellát. Ez garantálja a kiemelkedően magas szintű védelmet, a legkülönfélébb esetekben is.

Kiemelt Partnereink