Gyártók Akad, ahol már csak elektromos C4-et forgalmaz a Citroën

Akad, ahol már csak elektromos C4-et forgalmaz a Citroën

autopro.hu | 2022.07.03 04:17

Akad, ahol már csak elektromos C4-et forgalmaz a Citroën

Fotó: Citroën

A Citroën bemutatta a C4 legújabb változatát, a C4 X-et és annak elektromos kivitelét, az ë-C4 X-et. A modell azokat a vásárlókat célozza meg, akik a középkategória középmezőnyébe tartozó ferdehátúak és SUV-k helyett más vonzó alternatívát keresnek.

A Citroën C5 X-hez hasonlóan az ë-C4 X és a C4 X stílusa szakít a kompakt karosszériaváltozatoknál megszokott megoldásokkal, és az ügyfeleknek valami egészen újszerűt és különlegeset kínál: egy olyan designt, mely a fastbackek elegáns sziluettjét egy SUV modern fellépésével, valamint a négyajtósok időtlen stílusával és helykínálatával ötvözi – írja a gyártó közleménye.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy ezeket az új modelleket is felvehetjük a kínálatunkba. Az ë-C4 X és a C4 X várhatóan jelentősen hozzájárul majd a márkaépítéshez és a nemzetközi értékesítések növekedéséhez Európában és a közel-keleti régióban egyaránt” – nyilatkozta Vincent Cobée, a Citroën vezérigazgatója.

A vezérigazgató szerint sokan jelezték, hogy a nagyobb kompakt autók szegmensében olyannyira elterjedt ferdehátúak és SUV-k helyett valamilyen megfizethető, környezetbarát és stílusos alternatívát szeretne. „A most bevezetett modellel igyekeztünk minél jobban megfelelni ezeknek az elvárásoknak: egy különböző sziluetteket ötvöző, különleges, jövőbe mutató autót terveztünk, mely a Citroëntől elvárt minden kényelmet, technológiát, biztonságot és értéket magában hordozza, ugyanakkor kivételes helykínálat és sokoldalúság jellemzi, és a nulla kibocsátással járó, tisztán elektromos meghajtás előnyeit is magáénak tudja” -mondta.

Európában szinte csak elektromos verzió

Az energetikai átállást komolyan vevő Citroën merész lépésre szánta el magát: az elektromos járművek szempontjából kiforrottabb európai piac egy nagy részén csak a tisztán elektromos ë-C4 X-et forgalmazza majd. A 100 kilowattos akkumulátorral 360 kilométer hatótávolságot képest megtenni az autó a WLTP-szabvány szerint.

A villanymotor 136 lóerővel és 260 Newtonméter azonnal rendelkezésre álló nyomatékkal szolgál, Sport üzemmódban 9,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órára, a végsebessége pedig 150 kilométer/óra. Az 50 kilowattórás akkumulátor nagyfeszültségű (400 Volt) és lítiumionos.

Háromféle vezetési mód – Eco, Normal vagy Sport – áll rendelkezésre, amelyeket a középkonzolon található
üzemmódválasztó kapcsolóval lehet aktiválni. A még nagyobb nyugalom érdekében az akkumulátorra nyolc év vagy 160 ezer kilométer garancia jár 70 százalékos töltöttségi szint erejéig.

A gyártó szerint ë-C4 X a középkategóriás személygépkocsik között az egyetlen olyan tisztán elektromos hajtású autó, mely design, kényelem és helykínálat ilyen vonzó elegyét képes nyújtani. A méretes (510 liter) csomagtartóval ellátott modell nemcsak az aktív életet élő családok barátja, de a mindennapi városi közlekedés során a céges ügyfelek ideális társa is egyben, legyen szó magán- vagy hivatásos vezetőkről.

Azok az ügyfelek, akik inkább hagyományos belső égésű járművet szeretnének, a nemzetközi piacokon, illetve egyes európai országokban (a gyártó nem részletezte, hogy pontosan melyekben) valamelyik PureTech benzinmotort vagy a BlueHDi dízelmotort is választhatják, amelyek szintén bizonyítottan kiváló teljesítményűek.

Konnektivitás

A C4 X és a tisztán elektromos ë-C4 X tulajdonosai ezen kívül az újgenerációs MyCitroën Drive Plus infotainment kommunikációs felület előnyeit is élvezhetik. A komplett csomag középpontjában a konnektivitás és a kapcsolódási szolgáltatások állnak. A rendkívül intuitív új interfész egy 10 colos HD képernyőn kommunikál, és widgetek segítségével teljes egészében személyre szabható. Az érintőképernyős okostelefonok és tabletek révén népszerűvé vált widgeteknek köszönhetően a különböző alkalmazások, illetve tartalmak pillanatok alatt megjeleníthetők a gépjármű érintőképernyőjén.

Az ë-C4 X és a C4 X új változatait az összes piacra kizárólag Európában – a Madrid melletti villaverde-i Stellantis-gyárban – gyártják majd. Az értékesítés 2022 végén fokozatosan indul.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink