Gyártók A világ hetedik legértékesebb márkája a Mercedes-Benz

A világ hetedik legértékesebb márkája a Mercedes-Benz

autopro.hu | 2023.11.23 09:21

A világ hetedik legértékesebb márkája a Mercedes-Benz

Fotó: Mercedes-Benz

A Mercedes-Benz a „Best Global Brands 2023” aktuális rangsorában tovább erősítette vezető pozícióját a világ legértékesebb luxusautó-márkájaként. Öt egymást követő év után idén a nyolcadik helyről a hetedik legértékesebb márkájává lépett elő a világon a márkaértékének kilenc százalékos növekedése után.

Hirdetés

„A márkaértékünk mostani növekedése a teljes Mercedes-Benz csapat közös sikere, amire mindannyian nagyon büszkék vagyunk. Az eredmény egyben megerősítés és ösztönzés is számunkra: folyamatosan építjük márkánk örökségét a jövő formálása érdekében – azzal a céllal, hogy a világ legkívánatosabb autóit hozzuk létre” – mondta Bettina Fetzer, a Mercedes-Benz Kommunikációs és Marketing Alelnöke.

A vállalat 2021-es stratégiai átalakításával a márka központi mondanivalója is finomodott. Ezentúl a csillagos márka a „Desire for Iconic Luxury” vagyis „Az ikonikus luxus iránti vágy” jelmondatot képviseli. A vállalat ezzel két alapvető jellemzőjét ötvözi: egyrészt erős gyökereit, mint luxusautó-gyártó, amely számos stílusmeghatározó ikont hozott létre. Másrészt pedig azt az úttörő szellemet, amellyel a Mercedes-Benz, mint innovációs vezető, az autók további fejlesztését vezeti. A Mercedes-Benz most minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet a márka megjelenésére, mely kultúraformáló hatással bír, és amelyet a márka örökségének tiszteletben tartása mellett gondosan továbbfejleszt. A cél a digitális korszak formálása a világ legkívánatosabb járműveinek és szolgáltatásainak megteremtésével – áll a vállalat közleményében.

Best Global Brands: A legértékesebb márkák mutatója

Az amerikai Interbrand márkatanácsadó vállalat 1999 óta kutatja és elemzi a világ legértékesebb márkáit. A legjobb 100 szerepel az évente megjelenő „Best Global Brands” tanulmányban, amely három szempont szerint vizsgálja az összes jelöltet: „A márka termékeinek vagy szolgáltatásainak pénzügyi teljesítménye”, „A márka szerepe a vásárlási döntési folyamatban” és „A márka ereje a vállalat jövőbeli bevételeinek biztosításában”. Az Interbrand volt az első vállalat, amely ISO 10668 tanúsítvánnyal rendelkező márkaértékelési módszert fejlesztett ki. Ez egy olyan nemzetközi szabvány, mely alkalmas a márkaérték pontos pénzügyi meghatározására.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink