Gyártók A Traton bízik a mihamarabbi elektromos átállásban

A Traton bízik a mihamarabbi elektromos átállásban

autopro.hu/P.B. | 2022.03.18 04:20

A Traton bízik a mihamarabbi elektromos átállásban

Fotó: Pörge Béla

Minden rosszban van valami jó: vélhetően Christian Levin, a Traton vezérigazgatója is magáénak vallja ezt az elvet, ugyanis úgy véli, hogy dízel magas ára elősegítheti teherautók elektromos átállását, és elhozhatja az áttörést az elektromos haszongépjárművek megjelenésében.

A Volkswagen Csoport haszongépjárműveket gyártó leányvállalata, a Traton azt reméli, hogy a gázolaj magas ára növeli az elektromos teherautók iránti keresletet. Christian Levin vezérigazgató szerint a jelenlegi helyzet felgyorsíthatja az elektromos járművekre való átállást a zsegmensben.

A Traton 2026-ra 2,6 milliárd euróra növeli az e-mobilitás területén történő kutatás-fejlesztésre fordított kiadásait. A hagyományos hajtásrendszerekre fordítandó összeg ezzel párhuzamosan csökken. „A távolsági szállításokban 2030-ra ötven százalékban zéró kibocsátású tehergépjárművekre szeretnénk támaszkodni – feltéve, hogy a megfelelő szabályozási mechanizmusok és az infrastruktúra rendelkezésre fog állni” – mondta Levin.

Jó éve lehet a vállalatnak

A Traton igazgatósága a 2022-re az értékesítések és a bevételek erőteljes növekedését várja. Ezt erősíti Annette Danielski pénzügyi igazgató kijelentése is, ami szerint már most tele van a Traton megrendelésekkel az egész évre vonatkozóan.

A nagy keresletnek köszönhetően az orosz-ukrán háború miatti leállások sem jelentenek akkora csapást a társaságra nézve. Christian Levin elmondta, hogy az oroszországi értékesítés leállásával több teherautót lehetne jobb áron eladni Nyugat-Európában, ugyanakkor az MAN kénytelen volt leállítani a müncheni főüzemben a gyártást az ukrajnai alkatrészek hiánya miatt, ami miatt összességében a Tratonra is negatív hatást gyakorol a háború.

Büntetések is terhelték a tavalyi évet

Tavaly a Traton mintegy 272 ezer Scania, MAN, Navistar és VW Caminhoes e Onibus márkájú teherautót és autóbuszt adott el, amivel összesen 30,7 milliárd eurós árbevételt és 470 millió eurós nyereséget ért el. A legnagyobb kereslet júliusban jelentkezett a teherautók iránt, de az amerikai Navistar gyártó átvétele is ebben a hónapban éreztette a pozitív hatását.

Az eredményt az MAN átszervezése 696 millió euróval terhelte, míg a Scania elleni uniós trösztellenes eljárás 510 millió euróval csökkentette a Traton bevételeit – írja az Automobilwoche.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink