Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Traton bízik a mihamarabbi elektromos átállásban
Minden rosszban van valami jó: vélhetően Christian Levin, a Traton vezérigazgatója is magáénak vallja ezt az elvet, ugyanis úgy véli, hogy dízel magas ára elősegítheti teherautók elektromos átállását, és elhozhatja az áttörést az elektromos haszongépjárművek megjelenésében.
A Volkswagen Csoport haszongépjárműveket gyártó leányvállalata, a Traton azt reméli, hogy a gázolaj magas ára növeli az elektromos teherautók iránti keresletet. Christian Levin vezérigazgató szerint a jelenlegi helyzet felgyorsíthatja az elektromos járművekre való átállást a zsegmensben.
A Traton 2026-ra 2,6 milliárd euróra növeli az e-mobilitás területén történő kutatás-fejlesztésre fordított kiadásait. A hagyományos hajtásrendszerekre fordítandó összeg ezzel párhuzamosan csökken. „A távolsági szállításokban 2030-ra ötven százalékban zéró kibocsátású tehergépjárművekre szeretnénk támaszkodni – feltéve, hogy a megfelelő szabályozási mechanizmusok és az infrastruktúra rendelkezésre fog állni” – mondta Levin.
Jó éve lehet a vállalatnak
A Traton igazgatósága a 2022-re az értékesítések és a bevételek erőteljes növekedését várja. Ezt erősíti Annette Danielski pénzügyi igazgató kijelentése is, ami szerint már most tele van a Traton megrendelésekkel az egész évre vonatkozóan.
A nagy keresletnek köszönhetően az orosz-ukrán háború miatti leállások sem jelentenek akkora csapást a társaságra nézve. Christian Levin elmondta, hogy az oroszországi értékesítés leállásával több teherautót lehetne jobb áron eladni Nyugat-Európában, ugyanakkor az MAN kénytelen volt leállítani a müncheni főüzemben a gyártást az ukrajnai alkatrészek hiánya miatt, ami miatt összességében a Tratonra is negatív hatást gyakorol a háború.
Büntetések is terhelték a tavalyi évet
Tavaly a Traton mintegy 272 ezer Scania, MAN, Navistar és VW Caminhoes e Onibus márkájú teherautót és autóbuszt adott el, amivel összesen 30,7 milliárd eurós árbevételt és 470 millió eurós nyereséget ért el. A legnagyobb kereslet júliusban jelentkezett a teherautók iránt, de az amerikai Navistar gyártó átvétele is ebben a hónapban éreztette a pozitív hatását.
Az eredményt az MAN átszervezése 696 millió euróval terhelte, míg a Scania elleni uniós trösztellenes eljárás 510 millió euróval csökkentette a Traton bevételeit – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!