Gyártók A Toyota ügyfeleik tudta nélkül gyűjtött adatokat

A Toyota ügyfeleik tudta nélkül gyűjtött adatokat

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.08 12:22

A Toyota ügyfeleik tudta nélkül gyűjtött adatokat

Fotó: Toyota

A Toyota azt állítja, hogy bizonyos esetekben hozzájárulásra van szüksége az adatok megosztásához, de a Toyota irányelvei hihetetlenül homályosak azzal kapcsolatban, hogy mi számít valójában hozzájárulásnak.

Hirdetés

A Choice fogyasztóvédelmi csoport szerint a Toyota új autóiba beépített intelligens technológiák személyes adatokat gyűjtenek, és azokat potenciálisan megosztják a biztosítótársaságokkal és más csoportokkal.

A Toyota ragaszkodott ahhoz, hogy „rendkívül komolyan" veszi a vásárlók adatvédelmét, de elismerte, hogy az adatkommunikációs modul (DCM) – amelyet „Connected Services" funkcióként ismerünk – csak kikapcsolható, de nem távolítható el az autókból, különben a járművezetők elveszíthetik a garanciát, és a Bluetooth, valamint a hangszórók sem működnek.

Mit állapítottak meg a vizsgálatok?

Egy vizsgálatot követően a Choice megállapította, hogy a Toyota „Connected Services" funkciója olyan információkat gyűjt, mint a jármű helyzete, vezetési adatok, üzemanyagszint, sőt telefonszámokat és e-mail-címeket is.

„Az autógyártók szerint ezek a technológiai funkciók növelik a járművezetők biztonságát, de az adatok feltörésének és megosztásának világában ez csak egy újabb módja annak, hogy a vállalatok értékes információkat gyűjtsenek, akár tetszik ez a fogyasztóknak, akár nem" – mondta Rafi Alam, a Choice vezető kampány- és politikai tanácsadója.

A Toyota reagált a vádakra

A Toyota Australia szóvivője szerint a vállalat „rendkívül komolyan veszi" az ügyfelek adatvédelmét.

„A szokásos eljárás az, hogy az ügyfeleket az adásvételi szerződés részeként tájékoztatjuk a csatlakoztatott szolgáltatások funkciójáról, amely tartalmazza a csatlakoztatott szolgáltatásokra vonatkozó információkat, és arra kérjük őket, hogy aláírással erősítsék meg, hogy tájékoztatták őket, és hozzájárulnak ezen szolgáltatások aktiválásához" – mondta a Toyota szóvivője.

„Az ügyfelek bármikor lemondhatnak ezekről a szolgáltatásokról bármely Toyota márkakereskedésben kapható űrlap segítségével. A lekapcsolás a DCM SIM-kártya letiltásával történik. Kérésre a Toyota márkakereskedők megkönnyítik a lekapcsolást" - fűzték hozzá.

A szóvivő elmondta, hogy bár a SIM-kártya lekapcsolása nem vonja maga után a garancia érvénytelenségét, az az ügyfél, aki úgy dönt, hogy a DCM fizikai eltávolítását harmadik féllel végezteti el, „ezt saját felelősségére teszi" – írja a The Guardian.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink