Gyártók A Stellantis keresi egyesülési lehetőségeit

A Stellantis keresi egyesülési lehetőségeit

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.19 15:22

A Stellantis keresi egyesülési lehetőségeit

Fotó: Stellantis

A 61 milliárd eurós likviditással és erős pénzforgalommal rendelkező Stellantis „nyitva tartja a szemét" a potenciális felvásárlások és fúziós lehetőségek előtt – mondta az autógyártó pénzügyi vezetője.

Hirdetés

„Az egyik összevont vállalat kívánunk lenni", mivel a globális autóipar a villamosított flottára való viharos átálláson megy keresztül, jelentette ki a vállalat.

A Stellantis, a járműeladások alapján a világ harmadik legnagyobb autógyártója, a Peugeot és a Fiat Chrysler Automobiles 2021-es egyesüléséből jött létre. Az FCA egyesülést megelőzően a Peugeot felvásárolta a General Motors európai tevékenységét. A Stellantis közölte, hogy a korábbi Peugeot és FCA-tevékenységek összevonásával 8,4 milliárd eurós költségcsökkentést ért el, ami felülmúlja a 2024-re kitűzött 5 milliárd eurós célt.

A Renault kizárva

Knight elmondta, hogy a Stellantis a közeljövőben a szoftverek vagy akkumulátor-alapanyagok biztosítására irányuló kisebb üzletekre összpontosít. A Stellantis vezérigazgatója és Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója egyaránt lekicsinyelte a sajtóban a két autógyártó közötti esetleges összefonódással kapcsolatos legutóbbi találgatásokat. Az Il Messaggero olasz napilap február elején azt írta, hogy a francia kormány, amely a Renault legnagyobb részvényese és a Stellantisban is részesedéssel rendelkezik, tanulmányozza a két csoport egyesülésének terveit.

Nem olyan egyszerű a fúzió

„Nincsenek folyamatban lévő projektjeink, nincsenek folyamatban lévő megbeszéléseink" – mondta Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója.

A Renault vezérigazgatója, de Meo a Le Figaro című francia lapnak adott interjújában azt mondta, hogy a nagyszabású konszolidáció bonyolult, különösen az iparági felfordulás időszakában, amikor az autógyártók elektromos járműveket és hibrid technológiákat fejlesztenek. „Papíron a Tesla megvehetné a Volkswagent vagy a Stellantist: megvannak az eszközei. Miért nem teszi meg? Valószínűleg azért, mert nem olyan egyszerű, és talán nem is olyan érdekes. Egy fúzió csak akkor sikerül, ha mindkét oldalon megvan az akarat" – írja a Reuters.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink