Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A kínaiak miatt lehet gond a PSA-FCA gigaüzlettel?
A PSA és a Fiat Chrysler csoport (FCA) megállapodott az egyesülésről, de a közös nevét egyelőre még nem döntötték el.
Az egyesülés fő oka a költségcsökkentés, ami éves szinten a 3,7 milliárd eurót is elérheti, ez összehasonlításképpen nagyobb, mint a PSA vagy a Fiat csoport 2018-as adózott eredménye. A költségmegtakarítás fő forrása a technológiák megosztása, így alacsonyabbak lehetnek a fejlesztési költségek és közös a beszerzés – állapította meg az Erste Befektetési Zrt. Ugyanakkor gyárbezárással és ebből eredő költségcsökkentéssel nem számolnak.
Csökkenti részesedését a Dongfeng
A két vállalatcsoport földrajzilag is jól kiegészíti egymást, hiszen, míg a Fiat Chrysler elsősorban Amerikában van jelen, addig a PSA elsősorban Európában ismert. A kínai Dongfeng, mely 12 százalékot birtokol a Peugot-ban, csökkenti részesedését és az egyesült vállaltban már csak 4,5 százalékos tulajdonos lesz annak érdekében, hogy a kínai nagytulajdonos miatti amerikai jóváhagyási kockázatot kiküszöböljék.
12-15 hónap
A szükséges engedélyek beszerzése után 12-15 hónapon belül mehet végbe a fúzió, amelynek révén a Volkswagen, a Renault-Nissan és a Toyota után a világ negyedik legnagyobb autógyártója jön létre – írta meg az autopro.hu.
A két vállalat október 31-én jelentette be, hogy tárgyalásokat indított az egyesülésről. Az 50-50 százalékos tulajdoni részarányú fúzióval egy több mint 400 ezer munkavállalót foglalkoztató, évente 8,7 millió gépjárművet gyártó és közel 170 milliárd eurós bevételt termelő óriásvállalat jön létre.
Nyitókép: peugeot.com.cn