Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Hyundai száznál is több hidrogénes teherautója érkezik idén Európába
A Hyundai XCIENT Fuel Cell, a világ első sorozatban gyártott hidrogén üzemanyagcellás teherautójának tavalyi sikeres európai bemutatkozását követően a koreai gyártó idén további 140 darabot készül átadni a kontinensen.
A Hyundai tavaly októbertől több lépcsőben összesen 46 XCIENT Fuel Cell teherautót adott át svájci üzemeltetőknek, melyek a világon elsőként kezdték használni az új típust. Idén az év végéig további 140 darab hidrogénhajtású teherautó érkezik az alpesi országba, ahol üzemeltetésük során olyan tapasztalatokat fognak gyűjteni, amik segíteni fogják a típus más országokban való piacra vitelét.
Megújult kívül-belül
A Hyundai emellett bejelentette, hogy műszaki tartalom és dizájn terén is frissítette a XCIENT Fuel Cellt. Az idén augusztustól kettő- és háromtengelyes kivitelben is készülő új változat V-alakú hűtőmaszkot kapott, aminek a kettő szélén végig futó kék vonalak a hidrogénes hajtásra hívják fel a figyelmet.
A XCIENT Fuel Cell a korábbi kettő, egyenként 95 kilowatt teljesítményű üzemanyagcella helyett kettő, egyenként 90 kilowattos, azaz 180 kilowatt összteljesítményt nyújtó egységet kapott. A Hyundai állítása szerint az új üzemanyagcellák tartósabbak, valamint a fogyasztási mutatókat is sikerült javítani.
Az üzemanyagcellák működéséhez szükséges gázállapotú hidrogénből hét tartályában nagyjából 31 kilogrammot tud egyszerre szállítani a XCIENT Fuel Cell. A környezeti hőmérséklet függvényében a hidrogéntankokat nyolc-húsz perc alatt lehet teljesen feltölteni.
A kerekeket egy 350 kilowatt teljesítményű elektromos motor hajtja, amelyek az üzemanyagcellák mellett három darab, együttesen 72 kilowattórás tárolókapacitású akkumulátorból nyerhetik energiájukat.
Jelenős emissziócsökkenés, új piacok a láthatáron
A Hyundai Svájcba leszállított hidrogénes teherautói 2021 májusáig körülbelül 750 ezer kilométert tettek meg a partnervállalatok flottáiban, ami alatt 585 tonnával kevesebb szén-dioxid került a levegőbe, mintha ugyanazt az utat dízel járművekkel tették volna meg.
A Hyundai 2025-tel bezárólag 1600 XCIENT Fuel Cellt ad át Svájcban, ahol a koreai OEM a Hyundai Hydrogen Mobility-n, a svájci H2 Energy-vel közös vállalatán keresztül lízing keretében kínálja partnervállalatainak az üzemanyagcellás teherjárműveit.
A Hyundai meggyőződése, hogy 2022-ben már más európai piacokon is forgalomba állhat üzemanyagcellás teherautója, ami iránt állítása szerint nagy érdeklődés mutatkozik Svájcon kívül is. Ennek érdekében jelenleg is együttműködések kialakításán dolgozik.
Észak-Amerikában még az idén az utakra kerülhet az első XCIENT Fuel Cell. A Hyundai az Egyesült Államokban több logisztikai céggel és helyi kormánnyal is egyeztetést folytat.
Kínában a Hyundai még tavaly több vállalattal is együttműködésre lépett a hidrogén-ökoszisztéma fejlesztése, illetve több ezer hidrogén üzemanyagcellás teherautó forgalomba helyezése céljából.