Gyártók A Honda is a 3D nyomtatás útjára lép

A Honda is a 3D nyomtatás útjára lép

autopro.hu/Sz.K. | 2023.11.06 04:20

A Honda is a 3D nyomtatás útjára lép

Fotó: Facebook/Honda Global

Az autóipar egyre bátrabban nyúl a 3D nyomtatással előállított alkatrészek felé, az additív gyártás iránti kereslet iránt egyre nagyobb. Az amerikai Seurat Technologies startup most zárta le a 99 millió dolláros C sorozatú finanszírozási kört az új 3D-nyomtatott fémtechnológiájához, új befektetővel, a Hondával a fedélzeten. A C sorozatú körhöz más autógyártók és beszállítók is csatlakoztak, köztük a Porsche, a Denso és a General Motors Ventures csoportja.

Ez az üzlet jól jelzi, hogy az autóipar bízik a 3D-nyomtatott autóalkatrészekben. Az additív gyártás lehetőséget kínál az energiatakarékosságra, a hulladék csökkentésére, a gyártási határidők lerövidítésére, az áteresztőképesség növelésére, valamint a tervezés és az anyagok rugalmasabbá tételére.

A Seurat Technologies még 2016-ban indult el, ekkor 3,41 millió dollárt gyűjtött be egy magvető finanszírozási körben. Az A sorozatú finanszírozás 2018-ban következett, többek között a General Ventures és a Porsche is beszállt az összesen 13,5 millió dolláros összegbe. A következő nagy lépés a 41 millió dolláros B kör volt, amelyet 2021-ben zártak le.

A C sorozatú kört az Nvidia Ventures ága vezette, a Capricorn égisze alatt működő, klímára összpontosító Technology Impact Funddal együtt. A befektetők listáján szerepel még a Cubit Capital, a Ventures, a SIP Global Partners, a Maniv Mobility és a Xerox Ventures.

A Seurat cégnév a 19. századi francia festőre, Georges Seurat-ra utal. A posztimpresszionista művész arról volt híres, hogy a képzőművészet világában népszerűsítette a kifinomult pixelezési rendszert. A technikát a Seurat Technologies 3D nyomtatási rendszere is továbbviszi, ahogy azt a vállalat társalapítója, James DeMuth részletesen elmagyarázta egy 2021 februárjában közzétett vállalati blogbejegyzésben.

Új módszer

DeMuth és csapata arra a következtetésre jutott, hogy az additív gyártás alkalmazása egy acél nanorészecskékből álló kompozit anyagon a megfelelő megoldás. A meglévő 3D nyomtatási módszerek azonban feláldozzák a sebességet a pontosságért vagy éppen fordítva, de a kettő együtt nem megy. DeMuth számításai szerint a választás az volt, hogy vagy közel kétszáz évet várnak arra, hogy a 3D-nyomtatott acél nanokompozit kikerüljön a nyomtatóból, vagy beérik egy gyengébb termékkel - egyik választás sem volt elfogadható.

„Ki kellett találnunk egy olyan módszert, amellyel a felbontás megtartása mellett méretezhetjük. Meg kellett szüntetnünk a felbontás és a nyomtatási sebesség közötti kapcsolatot” - magyarázta DeMuth. „Mi mással lehetne ezt jobban elérni, mint a lézer mintázásával? Mi lenne, ha minden egyes pixel önálló lézerként működne?”

A Honda bizalmat szavazott

A Honda a maga részéről várja a Seurat-ba történő befektetésének gyümölcsét. „A Seurat innovatív koncepcióval és technológiákkal rendelkezik a fémadalékos gyártás terén, és a Honda nagy reményeket fűz a jövőbeli lehetőségeikhez” - magyarázta Manabu Ozawa, a Honda ügyvezető igazgatója egy sajtónyilatkozatban.

A Seurat már számos megrendeléssel rendelkezik 3D-nyomtatott alkatrészekre. A következő lépések között szerepel a területi nyomtatási rendszer gyártása a felhasználási helyen vagy annak közelében történő telepítéshez, ahol a megrendelő tartózkodik – írja a CleanTechnica.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink