Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Távozik Carlos Ghosn a Renault éléről?
A Renault vezérigazgatója visszaléphet jelenlegi posztjából, hogy a Nissan és a Mitsubishi bevonásával épített francia-japán együttműködésre tudjon fókuszálni.
Személyzeti változásokat szellőztetett meg az iparági sajtó a Renault-csoport élén, arra hivatkozva, hogy Carlos Ghosn tavaly átvette a Nissan vezetését is, így jelenleg mindhárom vállalatot vezeti – csakhogy ez a felállás ideiglenes.
– Nem hinném, hogy ez fenntartható – mondta el a francia döntéshozók előtt meghallgatásán. – A vezetésben látni fogják, ahogy a Renault, a Nissan és a Mitsubishi iránti felelősségek megoszlanak majd.
A 63 éves vezérigazgató az autóipar egyik lángelméje, aki megmentette a Nissant a csődtől, és élen jár a globalizációs törekvésekben, ami egyesíti az autógyártókat átívelve a kontinenseken. Ha lemondana az általa 2005 óta betöltött vezérigazgatói tisztségéről a Renaultnál, azzal Ghosn 2001 óta először nem töltene be hasonló vezetői pozíciót. Elmondása szerint jövőbeli szerepe a Nissannál, a Renaultnál és a Mitsubishinél a vállalatok menedzsmentjétől, illetve attól függ, hogy személyes, valamint a cégvezetés víziói mennyiben egyeznek meg.
– Ha megegyezünk abban, hogy együttműködhessek velük, folytatjuk. Ha nincs megegyezés, megállunk. Több poszt birtoklása kihívás.
A személyügyi bizonytalanság egy ideje már ismert, hiszen múlt hónapban a Les Echos francia újság tényként közölte, hogy a Renault utódot keres Ghosn helyére. A gyártó olyasvalakit szeretne látni a pozícióban, aki több szerepet is tud vállalni a vállalatnál, akár vezérigazgatóként, akár operatív igazgatóként. A Renault jelenlegi és korábbi dolgozói természetesen előnnyel indulnak a versenyben.
A Renault 1999-ben vásárolt részesedést a Nissanban, majd a két autógyártó 2016-ban vásárolta be magát a tokiói székhelyű Mitsubishibe. Az együttműködés keretein belül a környezetbarát autók és az önvezető technológia fejlesztése jut központi szerephez. Közös projektjeik közé tartozik még a technológiai startupokba fektetés is.
A gyártók tavaly együttesen 10,6 millió járművet készítettek.
Ghosn azt is elmondta, hogy a francia állam hosszútávú részvényesnek számított, de nem az ő feladata megítélni, hogy a kormánynak csökkentenie kellene-e tulajdonosi részét. A francia állam jelenleg 15 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a francia konszernben, miután tavaly novemberben 4,7 százalékkal csökkentette azt. Protekcionista okokból a francia kormány még 2015-ben döntött a részesedésnövelés mellett, hogy megakadályozza a Nissan azon törekvését, hogy nagyobb befolyása legyen a Renaultban.