Gyártók Múzeumba kerül ez a 86 éves gyönyörű Skoda

Múzeumba kerül ez a 86 éves gyönyörű Skoda

autopro.hu/Sz.F. | 2018.11.16 11:54

Múzeumba kerül ez a 86 éves gyönyörű Skoda

Múzeumi állománya új gyöngyszemeként egy frissen restaurált Skoda 860 gépkocsit mutat be a Skoda Csehszlovákia megalakításának 100 jubileumára. Az 1932-es kiállítási darab a modellsorozat egyetlen még meglévő Cabriolet példánya, és a gyártó korai virágkorát idézi. Az autó mostantól a Mladá Boleslav-i Skoda Múzeum állandó kiállításának része.

Hirdetés

A soros nyolchengeres motorral szerelt személyautók igen népszerűek voltak a 20. század első felében, mindenekelőtt különösen nyugodt járásuk miatt. A Skoda 860 technikájával az 1907-es Laurin & Klement FF hagyományait folytatták a konstruktőrök, amely valószínűleg Közép-Európa első soros nyolchengeres motorral szerelt gépkocsija volt.

A motor nemkívánatos lengéseinek kiegyenlítésére kilenc helyen csapágyazott főtengelyt, illetve Lanchester-lengéscsillapítót alkalmaztak. A 3880 köbcentiméteres négyütemű benzinmotor rugalmassága még napjainkban is meggyőző: a közel 5,5 méter hosszú gépkocsi lépésben haladva még a harmadik és a legmagasabb fokozatból is könnyedén gyorsít ki, végsebessége pedig 110 kilométer/óra. Ugyancsak példamutatónak számított abban az időben a vákuumos rásegítővel működő fékberendezés.

A múzeumi Skoda 860 a modellsorozat egyetlen még meglévő Cabriolet példánya, amelyet a vállalat teljeskörűen restaurált az elmúlt két év során, mindvégig nagy súlyt fektetve eredethűségére. A restaurátor szakemberek egyaránt felújították a fényezést, a tető- és az üléskárpitozást, emellett kisebb javításokat végeztek a fa- és a karosszériaszerkezeten. Mára új fényben ragyog a menetkész kiállítási darab, amit a Mladá Boleslav-i Skoda Múzeum állandó kiállításának részeként tekinthetnek meg a látogatók.

A Skoda 860 1929. október 23-án a Prágai Autószalon alkalmával tartotta premierjét, mégpedig a korszerű Mladá Boleslav-i gyárban már szerelőszalagon készülő, új személyautó-generáció akkori csúcsmodelljeként. Típusjelzése a hengerei számára és motorja teljesítményére utalt. Míg a Skoda 422 négyhengeres alapmodell 22 lóerőt (16 kW) teljesített, a nyolchengeres Skoda 860 3000-es percenkénti fordulatszámnál 60 lóerőt (44 kW) bocsátott vezetője rendelkezésére. A Skoda 860 karosszéria nélküli alváz-futómű-hajtásrendszer együttese 1460 kilogrammot, míg a teljes jármű mintegy két tonnát nyomott. Igényes felszereltsége és meggyőző motorteljesítménye ellenére az igazán nagy siker elmaradt, amelynek hátterében egyebek mellett a világgazdasági válság állt. A Limousine alapára 125 ezer korona volt, a Cabriolet pedig 140 ezertől indult.

Kiemelt Partnereink