Gyártók Kihívásokkal teli környezet várna a PSA és FCA fúziójára

Kihívásokkal teli környezet várna a PSA és FCA fúziójára

autopro.hu/H.J. | 2019.11.06 16:12

Kihívásokkal teli környezet várna a PSA és FCA fúziójára

A PSA és az FCA egyesülésével a két vállalat biztosítaná, hogy nem zárnak be gyárai, a hanyatló ipari környezet, a szigorú kibocsátási szabályok és a csökkenő kereslet azonban kihívások elé állítja a gyártókat.

A vállalatok múlt héten számoltak be egy 50 milliárd dollár értékű csoport létrehozásáról, amely a Hyundai, a General Motors, a Ford és a Honda márkákat fogná össze – a fúzióval a világ negyedik legnagyobb gyártójává válhatnának.

A PSA és az FCA egyesülésével 22 százalékos piaci részesedése lenne a két vállalatnak az európai piacon, megelőzve a piacvezető Volkswagent, mely 20 százalékos részesedéssel bír.

Az új személygépjárműveket és teherautókat gyártó óriás gyártási kapacitása elérheti az évi 14 millió járművet az LMC Automotive előrejelzéseket készítő vállalat szerint. Az ipar azonban visszaesett, ami az európai piacot jelentősen érinti, ez pedig a Fiat Chryslert és a PSA-t is egyaránt nyomás alá helyezi. A kihasználtság rendkívül alacsony – mindössze 58 százalék lenne.

PSA platformok és motorok egyre több modellben

A PSA már segített a General Motorstól megvásárolt Opelnek két évvel ezelőtt, a kibocsátási célok elérésében, amikor a PSA padlólemezeit és motorjait építették be az egyes Opel modellekbe.

A PSA CMP platformjai a franciaországi Poissy, a szlovákiai Trnava, és a marokkói Kenitra gyáraiban gördülnek le a szalagról a Peugeot, Citroen és DS márkájú járművekhez. A jövőben azonban az FCA Lancia, Alfa Romeo és Fiat modelljeihez is használhatják a padlólemezeket.

A kibocsátási szabályok átalakítják az ipart

A személygépjármű-piac a szigorú kibocsátási szabványok miatt nyomás alá került. A különböző átalakítások és alkatrészek költségesek, így a vásárlóknak kevésbé éri meg hagyományos autókat vásárolni. Ez arra kényszerít néhány gyártót, hogy leállítsa egyes modelljeinek gyártását – a PSA csökkentette az Opel Adam és Karl modellek számát, míg a Ford abbahagyta a Ka gyártását.

A kisebb méretű autók piaci részesedése 2021-re várhatóan 38 százalékra csökken, az előző évi 40 százalékhoz képest, miközben az SUV-k iránti kereslet nem változik.

Bizonytalan a gyárak jövője

Több szakszervezet és politikus is már előrevetítette a munkahelyek megszűnését, a franciaországi PSA és az olasz-amerikai FCA azonban egyaránt kizárták a gyárak bezárásának lehetőségét.

A 2021-es és 2025-ös kibocsátási célok teljesítésének határideje Európában nyomást gyakorol az FCA-ra, amelynek a PSA hatékonyabb motorjait kellene bevezetnie. Így azonban mégis bizonytalan az FCA néhány európai motorgyárának jövője.

A változások eredményeként az olyan kisebb volumenű gyárak, mint például a Fiat Kragujevac gyára Szerbiában és a PSA Vauxhall gyára Angliában, könnyen bezárhatnak.

A PSA-nak több motorgyára van Franciaországban, de Magyarországon is van érdekeltsége. Az FCA Fiat, Lancia és Alfa Romeo márkáinak motorjaikat két olaszországi és egy lengyelországi üzemben gyártják. Az LMC Automotive szerint hosszútávon nem lesz szükség mind az összes FCA üzemre – írja a Reuters.

Nyitókép: twitter.com

Kiemelt Partnereink