Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Eldől, ki nyeri a 2024-es Techtogether Automotive Hungary-t
2024.05.08 08:21MTM-MEK eljárás tanulására van lehetőség jelentkezni
2024.05.08 07:18Európában teszteli elektromos teherautóját a Mercedes
2024.05.08 06:17A kezdő mérnökök nettó 650 ezerért indulnának a pályán
2024.05.08 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hamarosan elkezdik sorozatban gyártani a buszokat Debrecenben
Kezdetben évi háromszáz, néhány év múlva pedig akár 1200 autóbusz is készülhet a debreceni üzemben, ahol rövidesen elkezdődik a sorozatgyártás. A szakemberek képzése már elkezdődött.
– A tervek szerint március végén, április elején indul Debrecenben a Mercedes Benz Reform 500 LE busz sorozatgyártása – mondta a Világgazdaságnak a magyar tulajdonú ITK Holding Zrt. beruházó cég elnök-vezérigazgatója, Kossa György.
Az első ütemben olyan alacsony belépésű városi, elővárosi buszok készülnek, amelyek első két ajtaja alacsony padlós, és amelyekhez az EvoBus Hungária Kft. szállítja a járóképes alvázat. Az ITK leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. saját fejlesztésű alvázfelépítményt gyárt.
Oktatási centrum is része a debreceni buszgyárnak |
Annyi az alkalmazott, ahány járművet előállítanak, a munkafolyamatban kevesebb robotot használnak, mint a személyautó-gyártásban. Az első körben háromszáz dolgozóra lesz szükség az üzemben, ahol 150-170-et már képeznek, illetve alkalmaznak.
Január 31-én kezdődött meg a gyakorlati oktatás az vállalat oktatási központjában és kísérleti üzemében. Kezdetben huszonhárom szakgimnazista tanulhat itt. A szakképzés mellett technikusi képzést is indít rövid időn belül a vállalat, már egyeztetést folytatnak a Debreceni Egyetemmel is, ahol egy-két hónapon belül megkezdődhet az együttműködés a mérnökhallgatók duális oktatásában is.
Az ITK üzeme belülről |
Magyarországon több mint 18 ezer autóbusz fut az utakon, átlagos koruk 14,7 év. Ahhoz, hogy a koruk megfeleljen az uniós direktívának, hétezret azonnal le kellene cserélni. Az Európai Unióban mintegy 1,4 millió busz közlekedik, e piac évi 140-200 ezer autóbuszt tudna felvenni. A debreceni autóbuszoknak tehát a magyarországi és az uniós piacokon is lenne helyük – mutatott rá Kossa György.