Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hadjárat indult az autók ellen, veszélyben a német autóipar
A német autóipar néhány éven belül elveszítheti vezető világpiaci rangját az autó ellen indult politikai "hadjárat" miatt Herbert Diess, a Volkswagen AG vezérigazgatója szerint.
– A jelenlegi helyzetben 50:50 százalék esélyt adok annak, hogy a német autóipar tíz év múlva még az autóipar élvonalába tartozik majd – jelentette ki a Wolfsburgban tartott autóipari beszállítói konferencián.
– A független egyéni mobilitás és ezáltal maga az autó ellen az utóbbi időkben indult hadjárat már az iparág létét veszélyeztető mértéket öltött – fogalmazott a konszern vezérigazgatója. Rámutatott: az új károsanyag-kibocsátási mérési eljárás, a WLTP a "teljesítőképessége határára sodorta" az autóipart.
Ahhoz, hogy a konszern 2030-ra az uniós terveknek megfelelően 30 százalékkal csökkenteni tudja modellpalettája átlagos szén-dioxid-kibocsátását, legalább 30 százalékra kell emelnie az elektromos autók részarányát eladásaiban - mondta. Ez pedig már 2020-ig 14 ezer munkahely elveszítését jelentené a motorgyártásban. Ugyanakkor ezalatt az idő alatt Németország szén-dioxid-kibocsátása emelkedne, hiszen az áramtermelés egyelőre túlnyomórészt barnaszén-tüzelésű erőművekre támaszkodik.