Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Genesis: határ a csillagos ég?
A Hyundai Motor Company néhány modelljéből két Lamborghini-veterán faraghat különálló, luxust kínáló márkát.
Nem akármilyen duót kaparintott meg a Hyundai: a márkaépítés mestere, Manfred Fitzgerald és a tervező Luc Donckerwolke húsz év után kezd ismét közös munkába, hogy a Genesisből luxusmárkát faragjon. A páros utoljára évtizedekkel ezelőtt a VW-csoportnál dolgozott együtt, akkor a Lamborghini üzletének felpörgetése volt a feladatuk.
A koreai gyártó terve az, hogy teljes értékű, független márkává emelje a Genesist. Az Automotive News szerint ez a fogyasztók számára leginkább azt jelentheti, hogy az eddig megjelent G90 és G80 szedánok után merészebb formatervű autók is piacra kerülhetnek.
A Genesist a Hyundai-csoport vezetői főleg a német (Mercedes-Benz, Audi, BMW) és japán (Lexus) prémiummárkák ellenfelének szánják, a kérdés már csak az, hogy egy kisebb múlttal bíró autógyártó képes-e kitermelni egy ilyen magas szinten is versenyképes márkát.
A tervek szerint 2020-ban hat modell érkezhet a Genesis logójával ellátva, az első bemutatók az Egyesült Államokban várhatók. A márkaépítés ugyanakkor ennél jóval hosszabb távú projekt, a konszern képviselői szerint most egy húsz éves programba vágnak bele.
Donckerwolke elmondása szerint a kihívás azért is különleges, mert a márkának nincs komolyabb előélete, ezáltal pedig „teljesen szabadon határozhatják meg annak identitását.” Az meglehetősen biztosnak tűnik, hogy a kinézetre komoly hangsúly kerül, de Fitzgerald szerint a karosszéria alatt is a legversenyképesebb alkatrészek lapulnak majd: az elektromos és hibrid hajtáslánc mellett akár üzemanyagcellás technológiával is készülhetnek majd az autók.