Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ez aztán a német precizitás: már előre félretette a pénzt a büntetésre a BMW
Sorban a kilencedik első negyedévi kiszállítási rekord mellett is jelentős eredménycsökkenést könyvelt el az első negyedévben a BMW AG személygépkocsi üzletága a várható uniós kartellbírságra elkülönített milliárdos összeg miatt.
A konszern honlapján kedden publikált mérlegbeszámoló alapján a BMW AG az első negyedévben 605 333 BMW, Mini és Rolls-Royce márkájú személygépkocsit szállított ki megrendelőinek, 0,1 százalékkal többet a 2018 első negyedévi 604 629 autónál, miközben a világpiaci személygépkocsi forgalom az első negyedévben 5,2 százalékkal csökkent.
A csoport BMW-ből 0,4 százalékkal többet, 519 ezret szállított ki 517 ezer után, Miniből 1,8 százalékkal kevesebbet, 84 ezret 86 ezer után, Rolls-Royce-ból pedig 49,4 százalékkal többet, 1206-ot 807 után. A Mini eladásai csökkentek ugyan, de az idei első negyedéve még ezzel együtt is a márka történetének második legjobb első negyedéve lett.
Az idei volt a BMW AG csoport sorban a kilencedik első negyedévi eladási rekordja. A kiszállítások 0,1 százalékos növekedése mellett a gyártott darabszám az első negyedévben 1,3 százalékkal 672 ezerre növekedett 663 ezerről.
Nem mutatnak jól ezek a számok
A 3,1 százalékkal zsugorodó európai autópiacon a BMW 0,1 százalékkal növelte eladásait, ezen belül Németországban 6,3 százalékkal, Nagy-Britanniában 1,8 százalékkal. A német autópiac összességében mindössze 0,2 százalékkal bővült az első negyedévben, a nagy-britanniai pedig 2,4 százalékkal zsugorodott. Az első negyedévben 10,1 százalékkal zsugorodó kínai piacon pedig a BMW 10,2 százalékkal növelte eladásait.
A BMW AG 22,462 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el az idei első negyedévben, 0,9 százalékkal kisebbet a 2018 első negyedévi 22,665 milliárd eurónál. Ezen belül a személygépkocsi üzletág forgalma 0,6 százalékkal 19,213 milliárd euróra csökkent 19,326 milliárd euróról.
És itt a komoly gond
A BMW AG csoport adó előtti nyeresége 75,7 százalékkal 762 millió euróra csökkent 3,139 milliárd euróról, ezen belül a személygépkocsi üzletág idei első negyedévi adózás előtti nyeresége 27 millió euró veszteségbe fordult az egy évvel korábbi 2,281 milliárd euró nyereségből.
A csoport első negyedévi nettó nyeresége 74,2 százalékkal 588 millió euróra csökkent a 2018. első negyedévi 2,282 milliárd euróról. A személygépkocsi üzletág nettó nyeresége az adó előttivel szemben már nem lett negatív, 24 millió euróra csökkent 1,636 milliárd euróról.
Ha lesz bírság, arra is tettek félre
A BMW csoport 1,4 milliárd eurót különített el első negyedéves eredménye terhére a német autógyárak között az emissziós értékek mérésében létrejött állítólagos megállapodás miatt az Európai Bizottságnál indult kartellvizsgálatot esetleg követő bírság fedezeteként. Emiatt éves tervében is csak 4,5-6,5 százalékos bevételarányos jövedelmezőségre számít személygépkocsi üzletágában a 2018-as 7,2 százalék után.
A BMW csoport eladásainak kismértékű növekedését várja az idén a 2018-as 2,490 millió kiszállított személygépkocsi után. Adó előtti eredménye a tavalyi 9,627 milliárd euró után az idén 9,815 milliárd euróra emelkedik, a konszernnél foglalkoztatottak száma pedig a tavalyi 135 ezres szinten stagnál majd.