Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos teherautókkal kísérletezik az MAN Ausztriában
Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban az MAN Truck & Bus haszongépjármű-gyártó vállalat Ausztriában.
A 10 millió eurós kísérleti projektről hétfőn írt alá szándéknyilatkozatot az MAN Truck & Bus a Bécsi Agrártudományi Egyetem 15 nagyvállalat támogatását élvező Council für nachhaltige Logistik (CNL) kutatócsoportjával.
Christian Kern osztrák szövetségi kancellár iránymutatónak nevezte a kezdeményezést, Jörg Leichtfried közlekedési, innovációs és technológiai miniszter pedig a projekt költségvetési támogatására tett ígéretet. A miniszter hangsúlyozta az elektromos járművek alkalmazásában rejlő nagy lehetőségeket a hulladékgazdálkodásnál és a tűzoltóságnál is. Egy tanulmányt idézve rámutatott, hogy az elektromos mobilitás potenciálisan 30 ezer munkahelyet teremthet és három milliárd euró hozzáadott értéket hozhat létre Ausztriában.
Joachim Drees, az MAN vezérigazgatója szerint a kezdeményezés mérföldkőnek számít a vállalat történetében. Elmondta, hogy az MAN az idén kilenc, a nagyobb áruházláncok flottájának szolgálatába állított elektromos tehergépjárművel kezdi meg a próbaüzemet elsősorban belvárosi forgalomban. A járművek száma 2018 végére 250-re növekedhet. 2019-ben az MAN megjelenik egy teljesen elektromos városi busszal is, az elektromos teherautók sorozatgyártása pedig 2021-ben kezdődne meg évi "négy számjegyű nagyságrendben".
A kísérleti szériás elektromos tehergépjárművek optimális üzemi körülmények között 200 kilométeres hatótávval rendelkeznek, kedvezőtlen körülmények között pedig 120 kilométeres hatótávval. A járművek gyorstöltésének időtartama egy óra.