Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csak kártyavár lenne a Faraday Future?
Nem elég, hogy egy komoly felmondási hullámon van túl a cég, a korábban beharangozott üzem jóval kisebb lesz, mint ahogy azt korábban a feltörekvő gyártó hirdette.
Elég ellentétes előjelű hírek érkeztek az utóbbi másfél hónapban a Tesla ellenfelének kikiáltott Faraday Future-ről: decemberben még komoly pénzügyi gondok, néhány hónap után távozó vezetők miatt került a hírekbe a kínai hátszelű cég, azonban a 2017-es CES-hez nagy reményeket fűzött a menedzsment. A rendezvényen bemutatott prototípus olyan sokatmondó volt, hogy 36 óra alatt 64 ezer előrendelés érkezett a gépre.
Annak ellenére, hogy a jármű végleges vételáráról és piaci megjelenési időpontjáról sok konkrétumot nem közölt a leendő gyártó, az FF január első hetében megkezdte a darabonként ötezer dolláros foglalók begyűjtését. A Teslánál már látott módszer kisebb likviditási löketet adhatott a vállalatnak, azonban az, hogy képes lesz-e teljesíteni ígéreteit, továbbra is kérdéses.
Erre utal az autoblog.com minapi beszámolója is, miszerint a nevadai sivatagban építendő, eredetileg egymilliárd dollárba kerülő új üzem csak negyedakkora lesz, mint ami az előzetes tervekben szerepel. Ha lehet hinni a mostani nyilatkozatoknak, az építési munkák augusztusban érnének véget, és az első kocsi még 2018 vége előtt elhagyná a gyárat.
Mindenesetre az eddigi hírek nem oszlatták el a kérdőjeleket, így egy esetleges újabb pénzügyi krízis sem kizárt a Faraday Future-nél. Ha az egykor ígéretes startup végül szép csendben kimúlna, az jól mutatná, hogy hiába alakul(t) át az autóipar az elektromobilitással, az új piaci belépők előtti korlátok továbbra sem lazultak fel teljesen.