Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Búcsúzik az első alacsonypadlós győri busz
A jelentős üzemeltetési költségek, a folyamatos meghibásodások és az alkatrészek hiánya miatt az ÉNYKK 2018. július 19-én törölte állományából és véglegesen kivonta a forgalomból a GAT-377 forgalmi rendszámú Ikarus 412-es típusú autóbuszát. A jármű a győri helyi üzemegységhez tartozott.
A GAT-377 nem csak egy busz volt a sok közül, ugyanis ez a jármű az Ikarus 412-es típus első darabja, melyet még a Kisalföld Volán vásárolt 1996-ban. A busz egyedi matricázással érkezett a kisalföldi megyeszékhelyre, a jellegzetes virágokra az oldalán a mai napig sokan emlékeznek.
A sajátos díszítés az akkoriban még meglehetősen környezetbarátnak számító Euro II-es motor és a környezettudatosság apropójából került fel a GAT-ra. 1996 novemberében állt forgalomba Győrben, mint a város első alacsonypadlós autóbusza. Prototípus lévén mindig rengeteg probléma volt vele, megbízhatatlan járműnek számított, viszonylag kevés időt töltött utcán. Alacsony rendelkezésre állását mi sem bizonyítja jobban, minthogy 2018-ban mindössze 82 napot dolgozott.
A GAT-377 selejtezésével egy újabb érdekes és egyedi autóbusz tűnik el a város útjairól. Fontos azonban megemlíteni, hogy a szinte folyamatosan autóbusz-kiadási gondokkal küszködő győri helyi üzem állományából nem hiányozhat egy autóbusz sem, így az iskolakezdésre - a tervek szerint - Mosonmagyaróvárról érkezik majd egy sárga fényezésű, helyi kialakítású Credo Győrbe a GAT-377 helyére. A Lajta-parti város pedig a győri helyközi üzemtől kap majd cserébe egy járművet.