Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Ikarus Egyedi miatt leállhat az elektromosbusz-flotta
Nem elég, hogy folyamatos sofőrhiánnyal küzd a fővárosi tömegközlekedés, az Ikarus Egyedi Kft. csődje miatt hamarosan leállhat a komplett elektromosbusz-flotta. Hatósági problémák miatt felfüggesztették az elektronikus jegyrendszer járműszerelési munkáit is.
Ma a 20 darabos Modulo elektromosbusz-flotta 60 százaléka, 12 busz nem tudott forgalomba állni üzemképtelenség miatt – írja az Index. Az arány a következő napokban csak növekszik, ugyanis az eleve könnyen hibásodó buszok gyártója, az Ikarus Egyedi ellen csődeljárás indult. Ami azt jelenti, hogy az elektromos buszok karbantartói se dolgoznak már.
Az Ikarus 405-ös buszból összesen 8 darab öreg példánya maradt a BKV-nak, de ebből 6-ban kicserélték korszerűbbre a motorokat – tudta meg az Index.
Az elektromos Modulókkal az a fő probléma, hogy esőben, nagy hidegben, vagy nagy melegben összeomlanak, tehát finoman szólva stratégiát nem lehet építeni rájuk. A BKV azt közölte: a konstrukció alapegységei alapvetően jók, csak a magyar gyár az összeépítésnél nem végzett túl jó munkát. Ezért most keresnek olyan partnercéget, ami a méregdrágán vásárolt magyar (Egyedi Ikarus) elektromos buszt közpénzen rendesen összerakja – a csődbe ment gyártó helyett.