Gyártók Az Audi egy újfajta, kétszámjegyes névrendszert mutatott be

Az Audi egy újfajta, kétszámjegyes névrendszert mutatott be

autopro.hu/Sz.K. | 2017.08.25 09:13

Az Audi egy újfajta, kétszámjegyes névrendszert mutatott be

Néhány évvel ezelőtt a márkák modelljeinek nevében a szám valami jelentéssel bírt. A BMW 328i-nek 2.8 literes motorja volt, a Mercedes S500-nak 5.0 literes V8-a, és így tovább. Ezután megtörtént a motorok lekicsinyítése. Mivel egy új autónak nem lehetett kisebb száma, mint elődjének, végül olyan számozásoknál kötöttünk ki, amik nem jelentettek mást, csak a hierarchiában való egyre feljebb menetelést. Talán nem hoz nagy különbséget az ügyfeleknek, de az Audi bejelentette, rendet tesz a káoszban új számozási rendszerével, amit a 2018-as modellévre tervez.

Hirdetés

Hogy hogyan működik? A jelenlegi modellnevek, mint az A4, és a Q5 megmaradnak, de a motormegjelölésük (mint a 2.0T, 3.0T, stb.) egy kétjegyű számra fog lecserélődni, ami jelöli az autó lóerejét, továbbá hogy gázüzemű, dízel, elektromos, vagy hibrid meghajtású-e.

A számozás 20-nál kezdődik, ami olyan motorokat jelez, amelyek 110 és 131 lóerő közötti teljesítményűek. A másik példa, amit az Audi hozott, a 45, ami a 230-252 lóerő közti autókat jelenti. A számozás tetején a 70-es áll, ami az 544 lóerő feletti autókat jeleni.

Ez nem egy konzisztens rendszer. A lóerők mennyisége szerinti beosztás nem konzisztens, és vannak rések is benne. Például a 204 és 229 lóerő közötti autók számára nincs új számozás. Még akkor sem, ha az Audinak jelenleg nincsenek motorjai a résekben, úgy tűnik, hogy minden csoport kiszélesítése - hogy kitöltsék a réseket - hasznos lenne, hogy a jövőben is biztosíthassák a rendszert a motorok számára.

Mindezek mellett jó dolog az Audi kezdeményezése, hogy újra jelentést akar hozni a számozásba. Egy másik jó ok a rendszerre, hogy egységesített módot biztosít arra, hogy hogyan lehet osztályozni a meghajtásokat.

Dr. Dietmar Voggenreiter, az Audi irányító bizottsági tagja elmondta, az alternatív vezetési technológiák egyre inkább relevánsak, a tisztaság és a struktúra logikája lehetségessé teszi, hogy a különböző szintek között különbséget tegyenek.

Előfordulhat azonban, hogy az Egyesült Államokban nem fog megvalósulni ez a terv. Míg az Audi németországi vezetősége azt kommunikálta, hogy az új névstratégia globális lesz, addig az Egyesült Államokbeli vezetőség kifejtette, ezt még nem fogadták el. Az ilyen zavar nem szokatlan, azonban kíváncsian várjuk, mi lesz a jövőben az elnevezésekkel kapcsolatban.

Kiemelt Partnereink