Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az AdBlue adalékkal trükközik a Daimler?
Egy új vizsgálat szerint a kocsi nem használ fel annyit az adalékanyagból, mint amennyivel valóban el lehet érni a károsanyag-kibocsátás hangoztatott javulását.
Újabb gyanú merült fel a Daimlerrel kapcsolatban: a WirtschaftsWoche című német lap által végzett teszt alapján lehetséges, hogy az autógyártó manipulálja a kocsik által kibocsátott nitrogén- és szén-dioxid mennyiségét. A figyelem központjába most a gyártó által alkalmazott AdBlue adalékanyag került. Ez a motorból távozó károsanyagok semlegesítéséért felel, azonban a kívánt hatékonysági fok eléréséhez viszonylag sokat kell belőle felhasználni. A gyanú szerint ezen a ponton nyúlhatott szabálytalan megoldáshoz a Daimler, amire egy 25 ezer kilométeres USA-beli tesztút világíthatott rá.
A vizsgálat alanya egy Mercedes GL 320 modell volt, melynél megmérték a több ezer kilométeres út során felhasznált AdBlue-mennyiséget. A szervizben kiderült, hogy a gép 28 litert fogyasztott a folyadékból, ami összesen 317 dollárba, vagyis 91 ezer forintba került.
Szakértők szerint az elégetett üzemanyag öt százalékának megfelelő AdBlue fogyasztása lenne szükséges a megfelelő működéshez, vagyis a 25 ezer kilométeres túra során körülbelül 100 liter adalékanyagot kellett volna felhasználnia a kocsinak, ez már viszont jóval nagyobb költségekhez és gyakoribb utántöltési kényszerhez vezetne.
A lap szerint technikai csoda volna, ha a Mercedes 28 literrel is képes volna produkálni a gyártó által megállapított emissziós értékeket, ezért manipulációt sejtet a háttérben, ám ha a hatóságok fel is figyelnek a feltételezett, valószínűleg anyagi okokból végrehajtott trükközés vádjára, azt aligha lehetne egyetlen teszt eredményére alapozni. A Daimler egyelőre nem kommentálta a híreket.