Gyártók A Sarkcsillag-hadművelet: indul a Tesla elleni támadás

A Sarkcsillag-hadművelet: indul a Tesla elleni támadás

Kuthi Áron | 2019.10.07 16:07

A Sarkcsillag-hadművelet: indul a Tesla elleni támadás

Jövő év nyarán vehetik kézhez első tulajdonosai a Volvo és a kínai Geely által dédelgetett projekt termékét, a Polestar 2-t. A göteborgi központú cég a múlt héten közölte az elektromos gépjármű fogyasztói árát, amelyből kiderül, hogy a gyártó a Tesla 3 és a Tesla S között képzeli el a modell pozicionálását. A gyártás 2020 tavaszán indul, természetesen Kínában.

Hirdetés

A kezdetektől Tesla-riválisként emlegetett Polestar elektromosautó-gyártó a múlt héten közölte, hogy mennyiért lehet majd hozzájutni a középkategóriás Polestar 2-höz. Borítékolható, hogy az egyelőre még nem túlzottan széles elektromosautó-palettán a Tesla S 100 ezer dolláros (91 ezer euró) vételára tükrében nagy figyelem fogja övezni a Polestar 2 bevezetését, hiszen Németországban 58 800, Hollandiában és Belgiumban 59 800 euróba fog kerülni. Az Egyesült Államokban az ajánlott vételára 63 ezer dollár lesz, ez persze majdnem duplája a Tesla népautónak nevezett 3-as modellje árának, viszont a felét jelenti egy extrákkal telepakolt felső kategóriás S-modellének. Főként ha azt vesszük figyelembe, hogy az autónak valódi performance-jelleget, nagy gyorsulást kölcsönző Ludicrous mód installálása egy kövér 10 ezer dolláros felárat jelent.

De azért az is látható, hogy a Volvo különösen az elektromos autózás európai nagyhatalmát, Norvégiát célozza a modellel, ahol az eladási listák élén jelenleg a Tesla csücsül. A skandináv országra ajánlott fogyasztói ár 468 ezer norvég korona (46 700 euró). Ezzel az árral tehát Európában itt lesz legolcsóbb a Polestar 2. Persze ez az ár még így is felette van a "fapados" Tesla 35 ezer dolláros árának, a gyártó nyilván az újdonság erejében is bízik.

Az Automobilwoche német autós lap mindenesetre úgy tudja, hogy a Polestar 2 piacra dobása után jön majd a 40 ezer euróért elérhető olcsóbb verzió. A Polestar 2 gyártója 500 kilométeres hatótávot ígér, amely így a Tesla valódi versenytársává válik.

Thomas Ingelath, a Polestar vezérigazgatója a tavaszi genfi autószalonon azt mondta, tízezerszámra akarják ontani az autókat, és bármennyi lesz az igény rá, azt mind Kínából fogják kiszolgálni.

Kiemelt Partnereink