Gyártók 2025-re tervez hidrogénüzemű teherautó-sorozatot az MAN

2025-re tervez hidrogénüzemű teherautó-sorozatot az MAN

autopro.hu/R.K.E. | 2024.04.10 15:20

2025-re tervez hidrogénüzemű teherautó-sorozatot az MAN

Fotó: MAN Newsroom

A MAN Truck & Bus haszongépjármű-gyártó az első európai teherautó-gyártó lesz, amely hidrogénégésű motorral működő kis sorozatot indít. A kezdetben mintegy 200 darabosra tervezett sorozatot már 2025-ben kiszállítják a németországi, hollandiai, norvégiai, norvégiai, izlandi és kiválasztott Európán kívüli országok ügyfeleinek.

Az „MAN hTGX", ahogyan a járművet nevezik majd, alternatív, nulla károsanyag-kibocsátású hajtásváltozatot kínál speciális alkalmazásokhoz, például nehéz áruk szállítására, például építőipari munkákhoz, tartályszállításhoz vagy faanyagszállításhoz.

A hTGX az akkumulátoros elektromos teherautók környezetbarát alternatívája lehet olyan területeken történő használatra is, ahol nincs megfelelő töltőinfrastruktúra, illetve olyan piacokon, ahol már elegendő hidrogén áll rendelkezésre. Az MAN 2024-ben adja át először akkumulátoros elektromos teherautóját a vásárlóknak, és 2025-től bővíti azt. Az MAN 2023 óta piacvezető az elektromos városi buszok piacán Európában.

A hidrogénhajtás különösen alkalmas olyan speciális szállítási feladatokra, amelyek különleges tengelykonfigurációt igényelnek, vagy ahol a teherautó karosszériájának szükségessége miatt nincs hely az akkumulátor számára a vázon. Az MAN hTGX a kezdetben kínált 6x2 és 6x4 tengelyes változatokban nagy hasznos terhelhetőséget és akár 600 silométer maximális hatótávolságot kínál.

15 perces töltési idő

Az alkalmazott H45 hidrogén belső égésű motor teljesítménye 383 kilowatt, nyomatéka 2500 newtonméter 900-1300 fordulat/perc között. A hidrogén közvetlen befecskendezése a motorba különösen gyors teljesítményleadást biztosít. A 700 barra sűrített hidrogénnel és 56 kilogrammos tankkapacitással a jármű kevesebb mint 15 perc alatt feltölthető.

A haszongépjárművekkel kapcsolatos korábbi és újabb tapasztalatai mellett az MAN most az MAN Engines divízió számára a hidrogénmotor fejlesztésével és tesztelésével is foglalkozik a legkülönfélébb közúti, közúti és vízi alkalmazásokban. Például jól alkalmazható speciális járművekhez, nem elektromos meghajtású vonatokhoz, valamint kotrógépekhez és darukhoz. A kapcsolt hő- és villamosenergia-erőművekben való felhasználásnak is van értelme, különösen akkor, ha a termelt hő a villamos energia mellett hasznosítható – írja a Green Car Congress.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink