Gyártók 2024-ben elstartol a Renault 5

2024-ben elstartol a Renault 5

autopro.hu/Sz.N. | 2021.09.10 16:21

2024-ben elstartol a Renault 5

Fotó: Renault Media

A Renault 5 gyártását illetően januárban kapott szárnyra a híresztelés, hogy akár már 2023-ban érkezhet a modell. Most a Renault hivatalosan is megerősítette, hogy ez csak 2024-ben történhet meg. A kisautó az észak-franciaországi Douai üzemben készül majd, ahol ElectriCity néven elektromobilitási központot hoz létre a gyártó.

Hirdetés

A modellhez szükséges akkumulátorok, amiket az Envision AESC szállít be, szintén Douai-ben készülnek majd, nem messze a Renault gyártóegységtől. A francia autógyártó június végén, elektromobilitási stratégiája ismertetésekor jelentette be, hogy az olcsóbb autókhoz gyártott, kevésbé költséges akkumulátorcellák szintén a nikkel-mangán-kobalt (NMC) vegyi kombinációjára épülnek.

Jelszó: a megfizethetőség

A modell belépőára a tervek szerint 20-25 ezer euró (7-8,7 millió forint) között lesz – osztotta meg Gilles Le Borgne fejlesztési vezető az Auto Express magazinnal. „Ez egy igazán megfizethető autó lesz” – folytatta. A kedvezőbb belépőár ellenére a modellnek profitábilisnak is kell lennie, ami komoly kihívást jelent a gyártónak.

A belépő áras modell hatótávja nem éri el a WLTP szerinti 400 kilométeres hatótávolságot, mivel az csak az 52 kilowattórás akkumulátor esetében lehetséges. Ahogy Le Borgne is megerősítette az interjúban, a belépőmodell csak 40 kilowattórás akkumulátorral lesz felszerelve, de ebben az esetben a vezető nem adta meg a konkrét hatótávolságot.

A Renault Mégane E-Tech Electric belépő verziója szintén 40 kilowattórás energiatartalommal rendelkezik. Ez azonban nem ugyanaz az akkumulátor lesz, mivel a CMF-EV platformon alapuló Mégane a már régóta beszállító LG Energy Solution celláit használja, míg a CMF-BEV alapú Renault 5 a fent említett Envision AESC celláival működne.

A gyorstöltés még mindig kérdés

Le Borgne még mindig osztott meg pontos részleteket az elektromos autó töltőrendszerét és az akkumulátor gyorstöltési képességét illetően. Arra a kérdésre, hogy a Renault 5 akár 130 kilowattig is feltölthető lenne, mint a Mégane, a vezető kifejtette: „Azt mondanám, hogy szinte ugyanaz lesz. Alkalmas lesz a nagy teljesítményű egyenáramú töltésre, de az R5 esetében az elsődleges elképzelésünk, hogy megfizethetővé tegyük az elektromos mobilitást.”

Erre az ambiciózus költségcélra hivatkozva Le Borgne nem kívánt további adatokat közölni - mivel a gyártás megkezdéséig még van egy kis idő. Hozzátette: „Ha nem tudjuk megfizethetővé tenni a tisztán elektromos mobilitást, nagy bajban leszünk”.

Kiemelt Partnereink