Gyártók 185 lóerős dízelmotort kapott a Focus ST

185 lóerős dízelmotort kapott a Focus ST

autopro.hu | 2014.10.11 14:46

185 lóerős dízelmotort kapott a Focus ST

A Párizsi Autószalon újdonságai között szerepelt a Ford új sportos modellje, amely akár 250 lóerős EcoBoost benzinmotorral is rendelhető.

Hirdetés

Az első dízel Focus ST tervezésekor az izomautó mindennapi használhatóságát és sportosságát egyszerre igyekeztek továbbfejleszteni: a 185 lóerős, 2 literes TDCi motor 8,1 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/óra sebességre, fogyasztása ugyanakkor a gyári érték szerint 4,2 liter/100 kilométer, CO2-kibocsátása pedig 110 gramm/kilométer. A benzinmotorok híveit a 250 lóerős, 2 literes EcoBoost erőforrás várja, ami 6,5 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra az autót, miközben átlagfogyasztása 6,8 liter/100 kilométer marad, és CO2-emissziója 159 g/km.

Népautó, sportosra hangszerelve

Mindkét modellváltozatban először tűnik fel az Auto-Start-Stop rendszer, ami 6 százalékkal csökkenti az EcoBoost üzemanyag-fogyasztását, így ez a változat minden idők legtakarékosabb benzinmotoros Focus ST modelljének mondható.

A Focus ST ugyanazt a technológiát és kidolgozást nyújtja, mint az év során már bemutatott új Ford Focus. Az ötajtós és kombi modellek kategóriaelső fedélzeti berendezéseinek sorában a SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is megtalálható. A Focus ST 2002-ben jelent meg először a piacokon, a Ford azóta a világ 40 országában több mint 140 ezer darabot értékesített az autóból.

Az új modell fontosabb technológiai fejlesztései közé tartozik az iparágban elsőként alkalmazott fejlett stabilitás átvitel (ETS), ami a fejlett elektronikus stabilitásvezérlés (ESC) rendszer szerves részét képezi. Az ETS az autó sebességéből, a kormánykerék állásából és a kormány elfordításának sebességéből következteti ki a megcsúszás valószínűségét, s még annak bekövetkezte előtt beavatkozik, szükség esetén külön-külön fékezve az egyes kerekeket, hogy még a nagy sebesség mellett végrehajtott gyors irányváltásoknál (például egy sávváltásnál) is megőrizze az autó stabilitását.

A beltér is versenyre hangol

A Focus ST sofőrje az ESC három előre programozott üzemmódjával igazíthatja az autó karakterisztikáját az adott útviszonyokhoz vagy a versenypálya-körülményekhez: Standard üzemmód (az ESC és a kipörgésgátló teljes aktivitással működik); Sport üzemmód (az ESC és a kipörgésgátló nem csökkenti a motor forgatónyomatékát; a sportos vezetési élmény érdekében az ESC kevésbé avatkozik be fékezéssel; az ETS kikapcsolva); Off üzemmód (az ESC és a kipörgésgátló nem csökkenti a motor forgatónyomatékát; az ESC nem avatkozik be fékezéssel - a Nyomatékvektor Szabályozás aktív marad -, az ETS kikapcsolva).

A SYNC 2 rendszerben az audio, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefonok hangvezérléssel, illetve egy nagy felbontású, 8 hüvelykes, színes érintőképernyő segítségével kezelhetők. A Focus ST modellhez most először rendelhető adaptív fényszórórendszer, ami a jármű sebességének, kormányállásának és a többi autó távolságának megfelelően állítja a Bi-Xenon fényszórók fényerejét és állásszögét. A keresztirányú forgalomfigyelés szintén új tétel a Focus ST felszereltségi listáján; a berendezés jelzi, ha egy parkolóhelyről kitolatva az autó útját más járművek kereszteznék. A kis sebességű ütközéseket megelőző, immár 50 kilométer/órás sebességig működő active city stop rendszer készenlétbe helyezi a fékeket, ha ütközésveszélyt észlel, és ha a vezető nem reagál, automatikusan lefékezi a járművet. A sávtartó asszisztens kormányzási nyomatékkal téríti vissza az autót, ha úgy érzékeli, hogy kisodródik a kijelölt sávból.

Az új Focus ST műszerfala

Az Európában 2014 őszétől megrendelhető új Focus ST várhatóan 2015 elején jelenik meg a márkakereskedésekben.

Kiemelt Partnereink