Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
2024.05.07 17:17Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
125 éves a Benz Velo
125 évvel ezelőtt debütált a Benz Motor Velocipede. A modell nagy sikert aratott Európában, néhány éven belül több mint ezer modellt adtak el világszerte.
Kicsi, könnyű autó volt, amit egy 1,1 kW-os egyhengeres motor hajtott. A legnagyobb újdonsága a Carl Benz által kifejlesztett kettős csuklós kormányrendszer volt, amelyet először a Victoria és Vis-à-Vis modellekbe építettek be.
A modellt nagy érdeklődés fogadta, 1894 és 1902 között csaknem 1200 Velót értékesítettek, 1,1 kW-tól 2,6 kW teljesítményig terjedő motorokkal. A kis autókat Németországban és külföldön is piacra dobták.
A Velocipedet négy kerékkel és egy modern, kettős csuklós kormányrendszerrel szerelték fel. A csúcssebessége 20 km/h volt, kétlépcsős szíjhajtása pedig lehetővé tette, hogy akár 10%-os meredek lejtőket is „megmásszon”. Nevét arról a kétkerekű bicikliről kapta, melyet szintén velocipédnek hívtak.
Az évek alatt a Benz Velo család és a későbbi Benz Comfortable modell folyamatosan fejlődtek. Az extrák között ott volt a nagyobb teljesítményű motor, a napvédő, a kárpitozott ülés, a menetiránnyal ellentétesen felszerelt gyerekülés és a levegővel töltött gumiabroncsok is. 1899-től pedig mindkét modell háromsebességes váltóval rendelkezett.
A típus gyártását 1902-ben állították le véglegesen. Az utolsó modell 3,3 kW teljesítményű motorral rendelkezett, ami 35 km/h-s sebességre volt képes. A piaci ára 2500 márka körül mozgott.
Mára már globálissá fejlődte ki magát az autóipar, ezek a kompakt járművek azonban a mai napig meghatározó szerepet játszanak a tömegtermelési technológiák fejlesztésében, mint a modern autók első hírnökei.