Újabb csapást mérhet az autóiparra a német határzár
Az Autóipari Beszállítók Európai Szövetsége (CLEPA) arra figyelmeztet, hogy a Németország által, a koronavírus-járvány fékezése céljából bevezetett új határátlépési korlátozások rövidesen zavarokat kelthetnek az autóipari termelőüzemek működésében.
Németországban február 14-től szigorították az ausztriai Tirol és a Csehország felőli belépést. A szigorítások által érintett szakaszokon csak német állampolgárok és lakosok, valamint egészségügyi dolgozók és néhány más megkülönböztetett szakma képviselői, valamint áruszállító teherautók vezetői léphetnek be Németországba amennyiben rendelkeznek negatív koronavírus-teszttel – olvasható az Euronews oldalán.
A több mint háromezer autóipari beszállítót képviselő CLEPA főtitkára, Sigrid de Vries nemrég aggodalmát fejezte ki az átlépési korlátozásokkal kapcsolatban, mint fogalmazott, azok „kritikus késéseket eredményeznek” az alkatrészellátásban. A szervezet által kiadott közleményben felhívja a figyelmet, hogy a termékek határon rekedése zavarokat kelthet a Just in Time rendszerű, minimális készletszinttel dolgozó termelésben, illetve munkahelyeket sodorhat veszélybe.
A határzár okozta fennakadások különösen rosszkor jönnének az autógyártóknak, azok termelését ugyanis jelenleg a globális chiphiány is hátráltatja.
Fenn kell tartani a termékek szabad mozgását
A CLEPA szerint fontos a belső piac egységességének megőrzése, és hogy a tagállamok nyitva tartsák határaikat, ahogy arról januárban megegyeztek.
Sigrid de Vries szerint a határzáraknak nem szabad kiterjednie a termékek mozgására, továbbá kifejti, hogy a teherautó-vezetők koronavírusra tesztelése fennakadásokhoz vezethet az áruforgalomban, ahogy azt Dover példája is mutatja, ahol decemberben hosszú sorok alakultak ki a kamionvezetők tesztelése miatt. A főtitkár úgy véli, olyan tesztelései folyamatra van szükség, ami egyszerre garantálja a járművezetők biztonságát és az üzemek biztos ellátását.