Archív Továbbra sincs közel a chiphiány vége

Továbbra sincs közel a chiphiány vége

autopro.hu/P.B. | 2021.11.29 06:21

Továbbra sincs közel a chiphiány vége

Fotó: Pixabay

A félvezetőhiány még sokáig velünk marad és sújtani fogja a járműipart. Egy német iparági szakértő csak 2022 második felére számít fellendülésre – és még 2023-ban sem fogjuk elérni a járvány előtti számokat.

Hirdetés

A német Center Automotive Research (CAR) vezető elemzője, Ferdinand Dudenhöffer becslései szerint az idei évben 2,7 millióval gyárt le kevesebb autót a német járműipar a chiphiány miatt – ez még a járvány miatt amúgy is gyenge 2020-hoz képest is nyolcszázalékos visszaesést jelent.

A helyzetet tovább rontja, hogy a javulás nem fog egyik napról a másikra bekövetkezni. Dudenhöffer szerint egyértelmű fellendülés és jelentős javulás csak 2022 második felében következhet be. Ugyanakkor 2022 egészét nézve az idei gyenge évhez képest tízszázalékos növekedés várható a német autóiparban, ami durván hárommillióval több legyártott autót jelentene.

Németország visszaesett a legnagyobb autópiacok listáján

A chiphiány nem egyenlő mértékben sújtja a világ különböző piacait. Arányaiban nézve Dél-Korea és Németország szenved a leginkább, de a többi európai piacon és az Egyesült Államokban sem rózsás a helyzet. Ugyanakkor India szinte kilőtt: Dudenhöffer számításai szerint közel húsz százalékkal növekszik az idei évben az indiai autópiac.

Ez azt jelenti, hogy a világ legnagyobb autópiacainak listáján Németország egy helyet visszaeshet, és India jöhet fel a negyedik helyre a Kína, Egyesült Államok, Japán hármas mögé.

Dudenhöffer szerint 2023-ban 78,8 millió autót értékesítenek majd globális szinten, ami – ha nem is sokkal, de – elmarad a csúcstól, sőt, még a közvetlenül a járvány előtti 2019-es évtől is – írja az Automobilwoche.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink