Archív További hárommilliárd euróval segíti autóiparát Németország

További hárommilliárd euróval segíti autóiparát Németország

autopro.hu/V.M. | 2020.11.19 13:19

További hárommilliárd euróval segíti autóiparát Németország

Fotó: BMW PressClub Global

A német kormány hárommilliárd euróval készül támogatni az ország autóiparát a koronavírus-válságból való kilábalásban, illetve az elektromos átmenetben. Az autógyártók üdvözölték a döntést, a BMW vezetője ugyanakkor felhívta a figyelmet a töltőhálózat hiányosságára.

Ola Källenius, a Daiumler vezérigazgatója tökéletesnek nevezte a kormány határozatát. Herbert Diess, a Volkswagen vezetője pedig kifejtette, hisz benne, hogy Németország megerősítheti pozícióját mint egy vezető elektromobilitási piac azáltal, hogy autóvételi támogatást csak elektromos típusokra nyújtanak.

A háromból egymilliárd eurót az elektromos autók vételének 2025-ig tartó ösztönzésére szánnak, kitolva a 2021-ig tervezett támogatási program idejét.

Egymilliárd eurót öreg tehergépkocsik újra cserélésére, míg a keret utolsó harmadát fejlesztések finanszírozására fogják költeni.

Habár az új program támogatja az elektromos autók vásárlását, a töltőhálózat fejletlensége továbbra is visszatartja az embereket a villanyautózástól.

Ellentétes vélemények

Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója a Sueddeutsche Zeitung lap által szervezett beszélgetésen nemrég elmondta, hogy a töltőhálózat hiányossága hátráltatja az autógyártókat ambícióik megvalósításában. Véleménye szerint évente egymillió új állomást kellene telepíteni Németországban, ha azt akarják, hogy 10 millió elektromos autó kerüljön az utakra a következő néhány évben.

A BDEW német energiaipari szövetség viszont másképpen látja a helyzetet, szerintük a hálózat fejlettsége jócskán meghaladja a szükségest.

Közlésük szerint év végére a töltőállomások száma eléri a 33.107 darabot, sokuk azonban nincs kihasználva, mivel csak 240 ezer tisztán elektromos autó van forgalomban. Ahhoz, hogy nyereségessé váljon a meglévő hálózat működtetése, összesen 550 ezer ilyen járműre lenne szükség.

A szervezet véleménye szerint a töltőinfrastruktúra 80 százalékát kiépítő energiaszolgáltatókra aránytalanul nagy pénzügyi teher hárul – jelenti a Reuters.

Kiemelt Partnereink