Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Zsugorodás vár a német autópiacra
Míg globálisan az új személyautók eladásai idén növekedni fognak, addig Németországban kevesebb új járművet fognak forgalomba helyezni, mint 2023-ban – jósolja a német autóipari szövetség, a VDA.
A szervezet előrejelzése szerint az új személyautók globális értékesítése 2 százalékkal 77,4 millióra fog nőni 2024 folyamán. Ezzel a közelébe kerül a világjárvány előtti 78,8 millió autónak.
Ellenben Németországban előreláthatóan 1 százalékkal kevesebb új személyautót helyeznek majd forgalomba, mint egy évvel ezelőtt. Így 2,82 millió autó kerülhet az utakra, 25 százalékkal kevesebb, mint a járvány előtti évben.
Manuel Kallweit, a VDA vezető közgazdásza rámutatott, hogy az ellátási láncokat érintő problémákat javarészt felszámolták mostanra, azonban a német autógyártóknak továbbra is nehéz üzleti környezetben kell navigálniuk.
Ismét kevesebb villanyautó fog fogyni
A VDA előrejelzésében külön kitér az elektromos autók szegmensére. A szervezet szerint tavaly az akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid modellek értékesítése 16 százalékkal esett, idén pedig további 9 százalékos csökkenésre van kilátás. A kettő alszegmensen belül a plug-in hibridek eladásai 185 ezerre fognak bővülni a 2023-as 176 ezerről, ugyanakkor a csak akkumulátorral rendelkező típusoké várhatóan 451 ezerre csökken az előző évi 524 ezerről.
Bár a hazai eladások elmaradni látszanak a korábbitól, a Németországban gyártott elektromos autók száma 19 százalékkal 1,45 millióra nő majd az idén a VDA számításai szerint.
A Reuters által idézett adatok szerint 2023-ban 1,2 millió elektromos személyautót szereltek össze Németországban, amivel az ország Kína után a második legnagyobb gyártója volt az ilyen járműveknek. Az ázsiai országban 6,6 millió elektromos autót gyártottak, a harmadik helyen álló Egyesült Államokban pedig 1,1 millió darabot.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!