Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Zöldülőben az európai autógyártás
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által közölt adatokból kiderül, hogy az európai autógyártás környezetterhelése, hála az OEM-ek erőfeszítéseinek, 2005 és 2019 között nagymértékben csökkent, méghozzá annak ellenére, hogy az autók összetettebbé váltak, illetve gyártási darabszámuk is nőtt.
A visszaesés az összesen és az egy legyártott járműre jutó értékek tekintetében egyaránt megfigyelhető. Habár a modellek egyre több alkatrészből épülnek fel, az elmúlt tizenöt évben az egy autó legyártása során felhasznált energiamennyiség 16,7 százalékkal, a teljes energia-felhasználás pedig 13,2 százalékkal, évi 37,67 millió megawattórára esett vissza.
Bár 2019-ben 4,3 százalékkal több autót gyártottak, mint 2005-ben, a termelésből származó szén-dioxid-kibocsátást több mint harmadával sikerült mérsékelni, amit a vállalatok a megújuló energiaforrások bővülő használatával értek el. Ma egy személyautó legyártásával 0,53 tonnányi kerül a légkörbe az üvegházhatású gázból, ami 37,7 százalékkal kevesebb, mint 2005-ben. A teljes évi emisszió 35 százalékkal, 8,7 millió tonnára süllyedt.
Jelentős siker a vízkészletek védelmében
Egy autó elkészítéséhez 3,29 köbméter vizet használnak fel, ami 44,8 százalékkal kevesebb, mint 2005-ben. Az autógyártás éves vízfogyasztása is hasonló mértékben, 42,4 százalékkal, 54,27 millió köbméterre csökkent az elmúlt másfél évtized alatt. A pozitív változások hátterében többek között a víz újrahasználatát lehetővé tevő technológiák szélesebb körű alkalmazása áll.
Egy személyautó előállításával Európában 75,26 kilogramm hulladék keletkezik, míg a teljes autógyártás évente mintegy 1,24 millió tonna hulladékot generál, ami sorrendben 15 és 11,4 százalékkal kevesebb, mint 2005-ben.
Kevesebb kerül levegőbe az egészségre veszélyes gázokból
Az elsősorban karosszériák festésekor a levegőbe kerülő illékony szerves vegyületek kibocsátása járművenként 43,3, összességében pedig 42,6 százalékkal csökkent 2005 és 2019 között. A magas koncentrációban például fáradtságot, szem, orr és torok irritációt, valamint hányingert okozó, emellett a felszínközeli ózon képződéséhez is hozzájáruló anyagok emissziójának lejjebb szorításához jelentősen hozzájárult a vízbázisú, szerves hígítót nem tartalmazó festékek használata.