Elemzések Zöldek: nem a belső égésű motorok teljes tiltására

Zöldek: nem a belső égésű motorok teljes tiltására

autopro.hu/P.B. | 2023.03.03 15:18

Zöldek: nem a belső égésű motorok teljes tiltására

Fotó: Schneider Electric

Németországban komoly vitát generál a belső égésű motorral szerelt új autók 2035-ös EU-s tiltása, illetve az erről szóló szavazás. Még a Zöldek (Grünen) színeiben politizáló gazdasági államtitkár is szeretne kiskaput a technológia számára.

Az autopro.hu is beszámolt róla, hogy a német közlekedési miniszter, Volker Wissing kiállt a szintetikus üzemanyagok mellett, és szeretné elérni, hogy az EU szabályozásába bekerüljön, hogy tiszta üzemanyagokkal a belső égésű motorok is bekerülhessenek az új autókba 2035 után is. A teljes tiltást az olaszok és több keleti tagállam sem támogatja, így amennyiben a németek nem szavazzák azt meg, akkor nem is fogadja el az EU.

Volker Wissing közlekedési minisztert a zöld vezetésű gazdasági minisztérium is támogatja, Sven Giegold (Zöldek) gazdasági ügyekért felelős államtitkár egy brüsszeli EU-találkozó margójára azt mondta: „Mi, Németország mindig is azt mondtuk: támogatjuk a régi, hagyományos belső égésű motorok felszámolását, de szeretnénk egy megoldást az olyan belső égésű motorok esetében, amelyek csak fenntartható e-üzemanyagokkal üzemeltethetőek.”

Koalíciós vita

A Németországot jelenleg vezető „jelzőlámpa-koalíció”, vagyis az SPD-FDP-Zöldek hármasából az utóbbi két párt tehát ellenzi a 2035-ös tiltást. A legnagyobb kormánypárt, az SPD viszont támogatja azt: „ez csak a belső égésű motor megmentésére tett kísérlet, miközben maga az ipar már más irányt vett” – fogalmazott Detlef Müller, az SPD frakcióvezető-helyettese.

Az Európai Parlament és az EU-tagállamok tárgyalói már októberben megállapodtak abban, hogy 2035-től csak olyan új autókat lehet értékesíteni az EU-ban, amelyek működése során nem bocsátanak ki üvegházhatású gázokat. A vita azon folyik, hogy a szintetikus üzemanyagok számára milyen lehetőségeket hagynak. A jelenlegi verzió szerint csak a teherautó-flották használhatnának ilyet, de ezt a németek nem akarják elfogadni – írja az Automobilwoche.

A sok vita odáig vezetett, hogy egyelőre elnapolták a szavazást, amit eredetileg a március 6-ai héten tartottak volna.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink