Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Esélyt kaphatnak a belső égésű motorok Európában?
Az Európai Unió tagállamai a március hatodikai héten tartják a végső szavazást a kérdésben. Amennyiben a németek nem szavazzák meg a tiltást (elég tartózkodniuk is), akkor az olaszok vezetésével, pár keleti tagállam segítségével elbukhat a tervezet.
Volker Wissing német közlekedési miniszter megkérdőjelezte az Európai Unió azon javaslatát, ami a belső égésű motorral szerelt új autók forgalmazásának 2035-ös tiltását hozná el. A miniszter azzal érvelt, hogy a szintetikus üzemanyagok használatát a határidő után is lehetővé kell tenni - írja a Reuters.
„Az Európai Bizottságnak kell lépnie” - mondta sajtótájékoztatóján az FDP-s Wissing, aki rugalmasabb megközelítést kért a Bizottságtól. A liberális FDP hosszú ideje a klímasemleges szintetikus üzemanyagok támogatója. Az e-fuelnek is nevezett megoldással a belső égésű motorok megmaradhatnának.
Elbukhat a régóta tervezett döntés
Az Európai Parlament, a Bizottság és az uniós tagállamok tavaly megállapodtak abban, hogy 2035-től betiltják a belső égésű motorral rendelkező új személygépkocsik regisztrációját az EU területén. Az uniós országoknak azonban még jóvá kell hagyniuk a döntést, mielőtt az hatályba léphetne. A képviselők a március hatodikai héten szavaznak a kérdésről.
Olaszország, Lengyelország és Bulgária már bejelentette, hogy nem egyeznek bele a tiltásba, vagy annak enyhítését szorgalmazzák. Ha Németország sem szavazza meg a változtatás, akkor nem lenne szükséges minősített többség az EU Tanácsában, és az intézkedést elutasítják.
Nem áll az e-autók útjába az sem, ha maradhatnak a hagyományos hajtások
A Der Spiegel szerint a fokozatos kivonás minden kormányzati kezdeményezés vagy törvény nélkül is megtörténhet, hiszen számos autógyártó már kijelentette, hogy a következő években leállítja a belső égésű motoros modellek gyártását.
„Ez lenne az optimista forgatókönyv, a belső égésű motorok kivonásáról szóló döntés csak szimbolikusan lenne jelentős” – véli a Der Spiegel.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!