Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Veszélyt lát a Tesla technológiájában az acélipar
A japán JFE Holdings Inc veszélyt lát a „gigaöntésként” ismert, elsőként a Tesla által alkalmazott alumíniumalkatrész-gyártási eljárásban, mivel az az acélfelhasználás csökkenéséhez vezethet.
A szigetország második legnagyobb acélgyártójának elnöke, Koji Kakigi egy sajtótájékoztatón az egyre több autógyártó által alkalmazni kívánt technológiát „nagyon nagy problémának” nevezte.
Továbbá a Reuters beszámolója alapján figyelmeztetett: „A felhasznált nyersacél mennyisége egyértelműen csökkenni fog.”
Egyre több érdeklődő
A Toyota a legutóbbi autógyártó, amelyik bejelentette, hogy alkalmazni kívánja a ház méretű présgépeket, melyekkel autók karosszériájának nagy részeit lehet egy darabban alumíniumból elkészíteni.
A gigaöntés segítségével összességében tömegcsökkenés érhető el, ami vonzóvá teszi a technológiát az elektrifikáción dolgozó autógyártóknak, akik az elektromos járművek súlyának csökkentése révén is szeretnék növelni azok hatótávolságát. A kisebb tömeg azonban csak egyike az előnyöknek, az alacsonyabb költség és a kevesebb alkatrészből adódó egyszerűbb összeszerelés szintén a technológia mellett szólnak.
A Toyota mellett a General Motors, a Hyundai Motor és a kínai Geely leányvállalatai, a Volvo Cars, a Polestar és a Zeekr is használják a technológiát, vagy tervezik annak alkalmazását.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!