Elemzések Verhetetlen a BMW?

Verhetetlen a BMW?

MTI | 2016.01.12 08:29

Verhetetlen a BMW?

Tavaly is a bajor gyártó értékesítette a legtöbb prémium kategóriás autót világszerte, ezzel 2005 óta, sorban tizenegyedik éve vezeti az eladásokat az Audi és a Mercedes előtt.

A 2015-ös adatokból kiderül: az X5-öshöz hasonló városi terepjárók húzták a müncheni autógyártó eladásait, amely így 1,91 millió járművet értékesített, 5,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Mini márkával együtt 6,1 százalékos volt a növekedés, az összesített eladások pedig elérték a 2,25 milliót.

Ian Robertson, a konszern értékesítésért felelős igazgatótanácsi tagja szerint idén az egyik legnagyobb kihívást a lassuló kínai eladások jelentik, így a szakember "alacsonyabb egyszámjegyű" növekedést vár Kínában 2016-ban. Hozzátette azt is, hogy a német kormány környezetvédelmi szabályozása várhatóan lendületet ad az elektromos és hibrid autók eladásának. A BMW tavaly 25 ezer i3-mas elektromos meghajtású autót értékesített.

2015-ös értékesítések, márkák szerint (millió darab)

A Mercedes-Benz eladásai tavaly 13,4 százalékkal, 1,87 millió járműre nőttek, míg az Audi 1,8 millió, a 2014-esnél 3,6 százalékkal több luxusautót értékesített. A tavaly ősszel kirobbant dízelbotrány érzékelhetően negatívan érintette a Volkswagen prémium kategóriás márkájának eladásait.

A tavalyi értékesítés arányának növekedése 2014-hez képest, százalékban

A Mercedes-Benz és anyavállalata, a Daimler viszont jelentős bevételt könyvelhetett el az új, C-kategóriás limuzinok értékesítéséből, amely tavaly 40,1 százalékkal, több mint 443 ezer darabra nőtt. Szakértők szerint az új E-kategória bevezetése új lendületet ad a márkának idén.

2014-ben a BMW 1,81 millió, az Audi 1,74 millió, a Mercedes-Benz pedig 1,65 millió prémium modellt értékesített világszerte.

Kiemelt Partnereink