Elemzések Üléshuzat-gyárat adtak át Pécsen – ez történt a 22. héten

Üléshuzat-gyárat adtak át Pécsen – ez történt a 22. héten

Végh Martin | 2023.06.05 07:23

Üléshuzat-gyárat adtak át Pécsen – ez történt a 22. héten

Fotó: Facebook/Szijjártó Péter

Átadták a japán Seiren Csoport üléshuzatgyárát, mely az európai autópiacot fogja kiszolgálni. Felvetődött annak lehetősége, hogy egy újabb autógyár épül hazánkban, míg külföldön akkumulátorgyárak építésében gondolkodnak az autógyártók és a beszállítók. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Átadták a japán Seiren Csoport első európai gyártóegységét Pécsen, ahol a mintegy 15 milliárd forintból megvalósult beruházás nyomán első körben 170 új munkahely jön létre. Az európai autópiacra üléshuzatokat előállító üzem termékeinek kopásállósága négyszer nagyobb lesz, mint az eddig használtaké.

A kínai Great Wall Motor autógyártó európai üzemet tervez. A lehetőségek között hazánk is szerepel Csehország és Németország mellett. Mindazonáltal az egyenletbe további bizonytalanságot visz, hogy a vállalat végül egy már meglévő üzem átvétele mellett is dönthet.

Az MG Motor Hungary 2022 szeptemberében kezdte meg a brit hagyományokkal rendelkező MG márkajelzésű gépkocsik hivatalos értékesítését Magyarországon. Tehát még egy év sem telt el a piacra lépés óta, máris vezetőségi változást jelentettek be a cég élén.

A szerszámipari termékeket készítő DMG MORI több mint négymilliárd forint értékű kutatás-fejlesztési projektet indít hazánkban. A szoftveres területen megvalósuló projekt ötven új munkahelyet hoz létre.

Szürke felhők

Az elmúlt hét több gyártónak is rossz hírt hozott. A Renault ellen büntető per indulhat a mintegy 400 ezer európai autóba beépített hibás motorok miatt, melyeket egyes vásárlók életveszélyesnek tartanak.

A hollandiai NedCar szerződéses autógyártó idén 1800 főt kénytelen elbocsátani üzeméből, miután a BMW a szerződéses gyártás 2024-es leállításáról döntött. A leépítés az üzem dolgozóinak egy meghatározó hányadát érinti.

Jobban telt a hét a Toyota és a Daimler Truck számára. A kettő OEM fejlesztési együttműködésről és ázsiai haszonjármű-gyártóik egyesítéséről állapodott meg.

Új akkugyárak a láthatáron

A Stellantis a már bejelentetteken felül még akár kettő másik akkumulátorgyárat is építhet Észak-Amerikában annak érdekében, hogy elektrifikációs céljait elérje.

A Volkswagen állítólag Indonéziában építene egy akkugyárat 4,7 milliárd euró befektetésével. Lehetséges, hogy az üzem az eredetileg Németországba tervezett létesítmény lesz.

Marokkóban szintén akkumulátorgyár épülhet, méghozzá egy valóban gigászi méretű. Hivatalos információk szerint egy kínai cég 100 gigawattóra kapacitású üzemet telepíthet az afrikai országba.

A hajtásrendszereket fejlesztő és gyártó Vitesco Technologies szilícium-karbid félvezetők beszerzéséről állapodott meg az amerikai Onsemi félvezetőgyártóval. Az elmúlt években a vállalat már több megállapodást is kötött annak érdekében, hogy biztosítsa félvezetőellátását.

Fiatalodik a buszflotta

Zalaegerszeg autóbusz-állományának 42 százaléka újult meg a 11 darab BYD K9UD elektromos meghajtású busz átadásával. A fejlesztés 2,1 milliárd forintból valósult meg.

Budapesten szintén fiatalodott a buszflotta. Az összes trolibusz megérkezett abból a 48 járműből álló flottából, amelyet kedvezményes áron sikerült beszereznie a BKK-nak.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink