Elemzések Továbbra is élen a Toyota az Egyesült Államokban

Továbbra is élen a Toyota az Egyesült Államokban

autopro.hu/P.B. | 2022.04.04 13:22

Továbbra is élen a Toyota az Egyesült Államokban

Fotó: Toyota USA Newsroom

Nem sikerült túl jól az Egyesült Államok járműiparának első negyedéve: összességében visszaestek az újautó-eladások, az amerikai gyártók is csökkenést könyvelhettek el az előző évhez képest. Néhány OEM azonban örülhet, köztük a BMW és a Toyota is.

Hirdetés

2022 első negyedévében alig találunk olyan gyártót, aki több autót adott el az Egyesült Államokban, mint egy évvel ezelőtt. A BMW azonban ebbe a kategóriába tartozik, a bajor gyártó 73.714 autót adott el, ami 3,2 százalékos növekedés. Ehhez jön még a Mini 9,4 százalékos javulása a 6876 példánnyal.

Javítani tudott még a Mazda is, a japán OEM 82.268 autót értékesített az év első három hónapjában az Egyesült Államokban, ez 4,4 százalékos javulás 2021-hez képest. Százalékosan a Hyundai almárkája, a Genezis javult a legtöbbet, ám ez az ő esetükben annyit jelent, hogy a tavalyi 8231 helyett 11.723 autót tudtak eladni.

A Toyota az élen

A Toyota 2021-ben megelőzte a sokáig éllovas General Motors-t az amerikai újautó-eladások terén, és ez az idei első negyedévben is így alakult. Ehhez azonban kellettek a Lexus jó számai is, igaz, a tavalyi évhez képest mind a Toyota brand, mind pedig a Lexus eladásai visszaestek – 15 illetve 13 százalékkal.

A General Motors azonban 20,1 százalékos visszaesést produkált, így a piaci részesedése is csökken 1,8 százalékkal a fő piacán. Jelentősen kevesebb autót tudott eladni a Ford is, a második legnagyobb amerikai OEM eladásai majdnem a felére estek vissza – 259.011 autót adott el a gyártó.

Az amerikai piacra jellemző módon a GM eladásait a legnagyobb modellek, GMC Yukon és a Cadillac Escalade SUV-k tartották fent, és jól fogyott a Chevrolet Suburban SUV is – írja a Reuters.

Felemás negyedév a német gyártóktól

A BMW tehát kifejezetten jól szerepelt a tengerentúlon, ugyanez nem mondható el a többi német gyártóról. Az Audi közel 35 százalékot zuhant vissza és csak 35.505 autót értékesített, míg a Porsche 25 százalékkal csökkenve 13.051 járművet adott el.

A Mercedes-Benz és a Volkswagen számai még nem ismertek, így nem kizárt, hogy lesz még olyan német gyártó, aki javítani tudott a 2021-es első negyedévhez képest.

Lehetne ez akár egy jó év is

Még minden gyártó eredménye nem ismert, de az biztos, hogy több százezerrel kevesebb autót értékesítettek gyártók az Egyesült Államokban a tavalyi első negyedévhez képest, ez részben a chiphiánynak köszönhető. Ugyanakkor a magas kereslet és javuló gazdasági adatok bizakodásra adhatnak okot. A GM szerint normál esetben egy ilyen erős gazdasági év 17 millió körüli eladott új autót eredményezhetne, azonban a chiphiány miatt ettől el fog maradni az amerikai piac – 2021-ben 15 millió új autót értékesítettek az Egyesült Államokban, 3,4 százalékkal többet, mint 2020-ban, de 2018-ban és 2019-ben is meghaladta a 17 milliót az amerikai autópiac volumene.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink