Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sorra adják el orosz érdekeltségeiket a nyugati cégek
Miután 2022 elején Oroszország megtámadta Ukrajnát, számos nyugati cég jelentette be az orosz piacról való kivonulását. Ezt erősítették a sorra bevezetett szankciók is, ám a tényleges kivonulás időt vesz igénybe. Mostanra viszont egyre több nagy nyugati cég ténylegesen ott is hagyta Oroszországot.
A Michelin francia gumiabroncsgyártó május 26-án közölte, hogy eladja oroszországi gumiabroncsgyártó vállalatát és az oroszországi Camso CIS-t a Power International Tyresnek. A helyi hatóságok által jóváhagyott megállapodásnak köszönhetően 250 munkahelyet marad fenn a Michelin kivonulását követően is, főként a cég egyetlen oroszországi gyárában, Davydovóban – közölte a csoport.
A Michelin szerint lehetetlen, hogy minden alkalmazottat áthelyezzenek a Power International Tyreshez, így azok, akik távozni szeretnének a cégtől, „jó feltételek mellett” megtehetik.
A francia cég 1997 óta volt jelen Oroszországban, és 2004-ben az első nemzetközi gumiabroncsgyártó cégként nyitott ott saját gyártóüzemet. Tavaly bejelentette, hogy felfüggeszti az oroszországi ipari tevékenységet és az országba irányuló exportot Moszkva ukrajnai inváziója miatt – írja a Reuters.
Más gumigyártó is így tett
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, a Continental autóipari beszállító és abroncsgyártó fontos lépést tett az Oroszországból tervezett kivonulás felé azzal, hogy a vállalat eladta a Kalugában található, 1100 főt foglalkoztató üzemét. A létesítményt az orosz S8 Capital cég vásárolta meg. A gyárban a vállalat autógumikat, klíma- és szervokormány rendszerek csöveit, valamint légrugós rendszerek alkatrészeit gyártotta az orosz piac számára. Az üzlet része a moszkvai gumiabroncs-értékesítő cég is. Az ügyletet az illetékes hatóságok jóváhagyták
Igaz, a Continental még nem teljesen vonult ki az orosz piacról, továbbra is részesedéssel rendelkezik egy tachográfokat gyártó vegyesvállalatban Chistopolban, körülbelül tíz alkalmazottal, valamint Moszkvában is vannak irodái. A német cég mindkét helyzetben keresi az ellenőrzött kivonulás lehetőségét.
A Volkswagen is otthagyta az oroszokat
A Volkswagen május 19-én jelentette be, hogy lezárta az oroszországi Kalugában található gyára és helyi leányvállalatainak értékesítését, amivel távozhatott az országból. A német autógyártó a Volkswagen Group Rus LLC leányvállalat részvényeit az Art-Finance LLC-nek adta el, amely mögött az autókereskedelemmel foglalkozó orosz Avilon áll.
A tranzakció magába foglalja a kalugai gyárat, az importőri tevékenységeket, illetve a raktározási és pénzügyi szolgáltatásokat az azokat biztosító munkatársakkal egyetemben.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!