Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Öt trend, ami 2024-ben az autóipart fogja formálni
Az autózás világa elképesztő ütemben változik. Legyen szó új technológiák megjelenéséről, bizonyos járműtípusok iránti növekvő igényekről vagy további jogszabályi változásokról. A következő 12 hónap is fog változásokat jelenteni az autóipar számára, hiszen olyan új törvények lépnek hatályba, amelyek megváltoztathatják a gyártók értékesítését. De rengeteg más trend is formálni fogja az iparágat.
Növelni kell az e-autók eladásait
2024 nagy év lesz a gyártók számára, mivel ekkor érkezik a zéró emissziós járművekre vonatkozó kvóta az Egyesült Királyságban. Gyakorlatilag ez egy új keretrendszer, amely előírja, hogy az egyes gyártók eladásainak egy bizonyos százalékának nulla kibocsátású járművekből kell állnia. Ez 2024-ben 22 százalékkal kezdődik, és 2030-ra 80 százalékra emelkedik.
Ezután 2035-re a járművek 100 százalékára emelkedik, és ezzel az Egyesült Királyság olyan országokéval egyenértékű előírással rendelkezik majd, mint Franciaország, Németország és Svédország. A változás azt jelenti, hogy az autógyártókra nagyobb nyomás nehezedik majd, hogy több elektromos járművet értékesítsenek, ami hatással lesz arra, hogy hogyan fog kinézni a járműválasztékuk. A legvonzóbb új ajánlatok várhatóan az elektromos autókra vonatkoznak majd.
Nem áll meg a kínai autóipar hódítása
A kínai elektromos autókat gyártó cégek már 2023-ban is erős évet zártak, de 2024-re csak tovább nőnek a számok. Az olyan cégek, mint a BYD és a SAIC már most is óriási keresletemelkedést produkáltak, és arra számíthatunk, hogy ez a következő 12 hónapban is folytatódni fog.
Alacsonyabb árú elektromos autók
2024-ben várhatóan egy sor olcsóbb, akkumulátoros elektromos modell érkezik majd új piacokra. A Dacia Spring például 2024-ben jelenik meg az Egyesült Királyságban, várhatóan 20 ezer font (9 millió forint) alatti indulóárral, a Citroën új ë-C3-as modellje pedig kevesebb mint 23 ezer fontba (10 millió forint) kerül majd.
Mindezek mellett várhatóan a meglévő elektromos autók is egyre megfizethetőbbek lesznek, ahogy a technológia olcsóbbá válik - már láttuk, hogy a Ford, a Nissan és a Renault csökkentette az elektromos autóik árát, és várhatóan ez a tendencia folytatódni fog.
Középpontban a fenntarthatóság
A 2024-es évben még nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság. Már most is látjuk, hogy a gyártók környezetbarátabb alapanyagokat alkalmaznak autóikban, és arra számíthatunk, hogy ez a következő 12 hónapban még inkább általánossá válik.
Számíthatunk arra, hogy több anyagot fognak újrahasznosítani tengeri műanyagból, miközben még a gumiabroncsokat is úgy fejlesztik ki, hogy a pitypangnövényekből betakarított anyag felhasználásával kisebb hatást gyakoroljanak a bolygóra.
Lassan, de fejlődik az önvezetés
Számos autógyártó már egy ideje dolgozik az önvezető autókon, és számos közúti helyzetben - például az autópályák lassabb szakaszain - a technológia nagyrészt készen áll, de a jogszabályok akadályozzák a bevezetését.
Bár nem valószínű, hogy 2024-ben teljesen autonóm autókkal találkozzunk az utakon, több félautonóm funkcióra számíthatunk. Idén mutatkozott be a Ford BlueCruise, amely lehetővé teszi a „kéz nélküli” vezetést az autópályán, bár a szemünknek mindig az úton kell lennie. A következő 12 hónapban a BMW és a Tesla is hasonló funkciókat vezet majd be – írja az Irish News.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!