Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Öregszik a járműállomány az Egyesült Államokban
Az USA személyautó-állománya (beleértve az SUV-kat és a pickupokat is) egyre idősödik. Az elmúlt tizenkét hónapban már 12,1 évre nőtt az átlagéletkor, de már tavaly is 11,9 volt ez a szám, míg a felmérések kezdetén, 2002-ben míg tíz éven belül volt az amerikai járműállomány átlagéletkora.
A koronavírus-járvány kirobbanása után az újautó-eladások száma azonnal zuhanni kezdett. Alapvetően nem az autóvásárlás jutott eszébe az embereknek a világjárvány kitörése után, de a védekezés miatt hozott intézkedések amúgy is ellehetetlenítették, vagy legalábbis rendkívül megnehezítették az autóvásárlást – Európában és az Egyesült Államokban egyaránt.
Az e-kereskedelemnek és a járványügyi helyzet javulásának köszönhetően valamelyest javultak az adatok az év második felében, az IHS Markit adatai szerint nyolcmillió új autót adtak el ebben az időszakban az Egyesült Államokban.
A chiphiány sem segített
Rég nem tapasztalt állapotokhoz vezetett a járványból való kilábalás után a kereslet megnövekedése: a kereskedők gyakran nem tudták kielégíteni a vásárlók igényeit, és ezen a chiphiány csak tovább rontott. A Forbes cikke szerint olyan népszerű amerikai autókból is hiány volt, mint a Ford F-150 pickup.
Egy felmérés szerint az újautó-készletek 36 százalékkal csökkentek az egy évvel ezelőtti állapotokhoz képest, még az olyan egyedi megrendelésre készülő autókat is érinti a hiány, mint a Lamborghini. Ez arra késztette a flottakezelőket és az autókölcsönzőket, hogy tovább tartsák maguknál az autóikat. Ennek is köszönhető a járműállomány öregedése, ami a Kelley Blue Book szerint rekordméretű, 18 százalékos volt az előző évhez viszonyítva.
A kidobott autók száma is nő
Érdekesség, hogy 2020-ban rekordmagasra, 15 millióra nőtt a forgalomból kivont autók száma az Egyesült Államokban. Az IHS Markit szerint ebben jelentősen közrejátszhatott az, hogy a járványügyi intézkedések és a home office miatt kevesebbet autóztak az emberek, így egyszerűen nem vizsgáztatták le újból az autóikat, hanem félretették azokat – de nem vonatták ki őket végleg a forgalomból.
Ez azért is jó döntésnek bizonyulhatott, mert az új autók drágulása és a készletek csökkenése miatt rég nem látott módon virágzik a használtautó-kereskedés az Egyesült Államokban is. Ebből következik az is, hogy melyik szektorra hatott pozitívan a járvány: a szervizek, műhelyek és az utángyártott alkatrészekkel foglalkozó kereskedések jól jártak, az ő forgalmuk most jóval magasabb nemcsak a tavalyinál, de a járvány előttinél is.
A Forbes cikke szerint a következő években nem várható, hogy gyorsan fiatalodni kezdene a személyautók átlagéletkora az országban.