Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket a plug-in hibridek
Az új járművek regisztrációs adatai alapján egyértelműen kirajzolódik az aktuális vásárlási trend Németországban, Európa legnagyobb autópiacán: az elektromos autók számának növekedése nem kiemelkedő, ugyanakkor folyamatos. A belső égésű motorok még mindig az élen járnak a lágy hibridekkel együtt. A plug-in-hibrideknek pedig maradt a sereghajtó szerep.
A német Szövetségi Közlekedési Hivatal és a VDIK nemzetközi gépjármű-gyártó szövetség által kiadott regisztrációs adatok alapján idén eddig nem sok babér termett a plug-in hibrideknek.
„Áprilisban 34 százalékos növekedést mutatott a regisztrált elektromos gépjárművek száma, utánuk következnek a lágy hibrid modellek 25 százalékos növekedéssel. Az elmúlt négy hónapban viszont az utóbbi kategória mutatkozott a legkelendőbb alternatív hajtású járműtípusnak közel 204 ezer újonnan regisztrált modellel” – hozta nyilvánosságra a VDIK. Így a belső égésű motorok maradnak a csúcson, még akkor is, ha a hivatalos statisztika a hibrideket az alternatív meghajtáshoz sorolja.
Ha nem jár érte támogatás, nem is kell
Az elektromos és belső égésű meghajtás keverékének népszerűsége – amióta a kategória kikerült a támogatást élvező típusok köréből - rohamosan csökken, ahogy a gáz meghajtásúaké is. „A plug-in-hibridek a legutóbbi 49 ezres regisztrációs számukkal 45 százalékos visszaesésben vannak. Ezek a járművek már nem esnek vásárlási támogatás alá. A földgáz vagy folyékony gáz meghajtású járművek száma pedig több, mint 30 százalékkal esett vissza.”
A plug-in-hibridek népszerűségének csökkenését valószínűleg az elektromos kategória kínálatának bővülése, különösen az SUV modellek sokasodása is elősegítette. A legújabb modelleknek jobb a teljesítményük és a hatótávolságuk is az elődjeikhez képest és így jobb alternatívát jelentenek a plug-in-hibridekkel szemben, mint korábban.
Így áll eddig a német piac
Januártól áprilisig körülbelül 869.765 új autót regisztráltak Németországban, amely a hajtásmódok szerint a következőképpen oszlik meg:
- Benzinmotor: 325.069 jármű
- Benzin- vagy dízelmotor hibrid modullal (lágyhibridek): 203.916 példány
- Dízelmotor: 162.398 darab
- Akkumulátoros elektromos hajtás: 124.476 jármű
- Plug-in-hibrid: 49.332 autó
Az üzemanyagcellás járműveket, illetve a gáz meghajtású járműveket nem tüntették fel a listában, mivel a számuk elhanyagolható ebben az összehasonlításban. Az üzemanyagcella szerepe elenyésző, csak 88 azzal rendelkező járművet regisztráltak az év első négy hónapjában – írja a Focus.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!