Elemzések Nem tetszik a németeknek, ahogy az USA támogatja a járműiparát

Nem tetszik a németeknek, ahogy az USA támogatja a járműiparát

autopro.hu/K.K. | 2022.12.12 10:17

Nem tetszik a németeknek, ahogy az USA támogatja a járműiparát

Fotó: Pexels

Hildegard Müller az Amerikai Egyesült Államok inflációcsökkentési törvényét bírálta. Ugyanakkor a VDA vezetője szeretné, ha Európa is jobban támogatná a hazai autógyártását – és így persze a német járműipart is.

Hirdetés

A német autóipar kritikusnak véli az amerikai kormány hatalmas beruházási terveit, ugyanakkor az európai problémákra is felhívja a figyelmet. Hildegard Müller a VDA vezetője a Handelsblatts egyik rendezvényén azt nyilatkozta, hogy az amerikai cégek profitálnak az elektromobiltásból a a hazai gyártás után járó támogatásoknak és adójóváírásoknak köszönhetően.

A német járműipar érdekvédő szervezetének vezetője szerint sürgősen szükség van hasonló politikára Németországban és az Európai Unióban, azaz a hazai cégekre jobban kellene fókuszálni.

„Hogyan tegyem alkalmassá a telephelyemet? Ez az a kérdés, amit többször feltennék Európának” – mondta.

Túlzásba viszik az amerikaiak

Amellett, hogy a hazai gyártók támogatásával Müller is egyetértett, az amerikai törvényhozásban idén elfogadott csomag egyes elemeivel már vitába szállt.

A nemzetközi partnereket kizáró nagy nemzeti finanszírozási programok, például az inflációcsökkentési törvény „nem felelnek meg a szabadkereskedelemről alkotott felfogásunknak”. – nyilatkozta Müller, hozzátéve, hogy ez protekcionizmushoz és végső soron a fogyasztói árak emelkedéséhez vezet.

„De ezért is muszáj most Európának egy kiélezett helyszíni versenyt rendeznie – ázsiai országokkal is” fogalmazott.

Lassú engedélyezési eljárás

A szervezet vezetője a magas energia árakat hozta fel példának, amiben Európa hátrányban van: már az ukrajnai háború előtt is magasak voltak az energia árak néhány európai országban. Egy további pont, ami nyugtalanítja: az innováció és a kutatás.

„Ami a kreatív versenyt illeti, az Egyesült Államok egyértelműen előrébb jár. Európában és Németországban hajlamosak vagyunk több szabályozással és korlátozással reagálni. Ez az egyik oka annak, hogy miért vagyunk lemaradva a helyszínnel kapcsolatos döntések terén” – fogalmazott, és ez összecseng Thomas Schäfer, a VW márkafőnöke nemrégiben tett hasonló kijelentésével.

A tervezési és jóváhagyási eljárások még mindig túl lassúak és bonyolultak. A szigorúbb környezetvédelmi és emberi jogi normákat tartalmazó német ellátási lánc törvény fontos lépés, de a részleteket a kisvállalatok nehezen tudják kezelni. Ami jól érthető az „túl tökéletes és túl bürokratikus” lesz.

Müller ismét azt szorgalmazta, hogy az akkumulátoros elektromos meghajtások mellett a forgalom lebonyolításában vegyék figyelembe az üzemanyagcellákat és a szintetikus üzemanyagokat is – írja az Automobilwoche.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink