Elemzések Nem olcsó mulatság most furgonozni

Nem olcsó mulatság most furgonozni

Pörge Béla | 2022.07.23 08:22

Nem olcsó mulatság most furgonozni

Fotó: Ford MyNewsDesk

A jelenlegi válságos időszakban egyébként sem egyszerű vállalkozni. Nem segít a helyzeten az sem, hogy akinek furgonra vagy dobozos kisteherautóra lenne szüksége, az újonnan csak vaskos áron juthat járműhöz – furgon nincs is tízmillió forint alatti áron, dobozos autót még kapni olcsóbban.

Hirdetés

Az autopro.hu is írt róla korábban, hogy elvétve kapni új személyautót ötmillió forint alatti áron, nem beszélve az elektrifikált járművekről. De mi a helyzet a „cargo” szegmensben? Nem túl meglepő módon ott sem az elérhető ár a domináns, ugyanakkor dobozos autókat viszonylag jó áron, a személyautóknál nem sokkal drágábban is megkapni.

Mielőtt rátérünk a konkrétumokra, fontos kiemelni, hogy ugyan az adott gyártók hivatalos oldalán elérhető katalógus alapján közöljük az árakat, ettől még a valóságban előfordulhatnak eltérések a tényleges vételárhoz képest. Szintén fontos megjegyzés, hogy az összes modell esetében a leehető legolcsóbb konfigurációt vettük alapul, de felszereltségtől és a raktér méretétől függően akár 15-20 százalékkal is magasabb lehet a fizetendő ár.

A dobozos autók ára még nem szabadult el

A Fiat Fiorino a legalacsonyabb árú új dobozos autó a magyar piacon, ezt a Fiat honlapja szerint 7,1 millió forintért lehet megvásárolni a legegyszerűbb felszereltséggel. Meglepő módon a második helyen a Mercedes-Benz Citan következik, aminek a belépő verziójáért 7,3 millió forintot kérnek el – ennyiért nem nagyon kapni újonnan más Mercedes modellt.

A nyolcmilliós határ alá más már nem is néz be, viszont éppen ennyibe kerül a legolcsóbb Ford Transit Courier, míg a két francia szereplő – a Citroën Berlingo és a Peugeot Partner – ára 8,3 millió forint a legegyszerűbb felszereltséggel és a legkisebb raktérrel.

A Fiorinónál nagyobb Fiat Doblo 8,5 milliós áron kapható, illetve még éppen befér 9 millió forint alá az Opel Combo Cargo. A kategória két legdrágább versenyzője a Volkswagen Caddy Cargo a maga 9,9, és a Ford Transit Connect a tízmillió forintos árával.

Mennyiért kapni furgont?

A fenti modelleknél nagyobb raktérrel (és súllyal!) rendelkező furgonok esetében már mélyebbre kell nyúlni a pénztárcánkba: tízmillió forint alatt újonnan furgont nem kapunk, de még 11 alatt sem nagyon. A Renault Master fapados verziója csak 10,3 millió, míg a Mercedes Sprinter legolcsóbb verziója 10,7 millió forint – minden más 11 felett van.

A kategóriába meglepően olcsó Mercedes-Benz következik, a Vito ára ugyanis 11,2 millió forint a belépőszinten. Ennél félmillió forinttal drágább egy Peugeot Expert, az árban következő furgon pedig a Ford Transit Custom, aminek ára 12 millió forint a legegyszerűbb kivitelben. Szintén ennyit kóstál a legolcsóbb új Fiat Scudo, míg a Ducato belépőmodellje csak 100 ezer forinttal kerül többe.

Valamivel több, mint félmillió forintot ugrunk az árlistán, és 12,7 millió forintért már kapunk is belépőszintű Peugeot Boxert vagy Citroën Jumpert. A lista tetején német OEM-ek termékeit találjuk: az Opel Vivaro Cargo 13 millió forintot kóstál, a Volkswagen Transporter ennél félmillió forinttal drágább, míg az Opel Movano Cargo legegyszerűbb verziója újabb 500 ezer forinttal kerül több pénzbe.

Egyes fent említett modellekből elektromos verzió is elérhető, ezeknek az ára jellemzően a hagyományos hajtású változat másfélszerese.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink