Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem állnak jól kibocsátáscsökkentésben a gyártók
Kettő villanyautó-gyártó, a Polestar és a Rivian közös finanszírozásával végeztek egy kutatást annak megállapítására, hogy az autóipar kellő ütemben csökkenti-e kibocsátását ahhoz, hogy 2050-re a globális felmelegedés mértéke ne haladja meg az 1,5 Celsius fokot. Az eredmények szerint az iparág szereplőinek jelentős változásokat kell eszközölniük, méghozzá gyorsan.
A Pathway Report nevet viselő, Kearney tanácsadó és elemző cég által jegyzett kutatás szerint az elmúlt évtizedekben az autóipar lépéseket tett a dekarbonizáció érdekében, elsődlegesen az elektrifikációra fókuszálva. Ugyanakkor még az agresszív elektrifikáció és a fosszilis tüzelőanyagoktól mentes energiatermelésre váltás kombinációja sem lesz elég a felmelegedés megfelelő szinten tartásához. Mindezeket az ellátási lánc mentén keletkező emissziók kezelésének kell kiegészítenie.
A személyautók a globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 15 százalékáért felelnek. Az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (IPCC) szerint 2030-ra ezen gázok kibocsátását 43 százalékkal kell csökkenteni ahhoz, hogy a globális felmelegedés mértéke ne haladja meg az 1,5 fokot az évszázad közepéig. A Kearney kutatása szerint azonban, amiben szabadon hozzáférhető adatok alapján modellezték az autóipari kibocsátások jövőbeli alakulását, az autóipar pótlólagos intézkedések nélkül 2050-ben 75 százalékkal nagyobb emissziót fog generálni, mint tehetné. Mi több, azonnali beavatkozás nélkül az autóipar már 2035-ig annyi szén-dioxidot fog kibocsátani, mint amennyit 2050-ig szabadna neki.
Még nem késő
Ugyanakkor a jelentés szerint az autóipar bizonyos lépésekkel képes lesz tartani magát a Párizsi Megállapodáshoz az erőforrások átirányításával. A Kearney három intézkedést azonosított be, melyek mindegyikére szükség van a klímavédelmi célok eléréséhez.
Először is az autógyártóknak gyorsítaniuk kell az elektromos hajtásra átállást a gyártási kapacitásba befektetés útján, emellett globális határidőhöz kell kötniük a fosszilis hajtású járművek kivezetését.
A második lépés az energiaellátás megújuló forrásokra átállítása, ami lehetővé tenné a villanyautók tiszta forrásból származó árammal töltését.
A harmadik lépés az elektromos autók gyártásához kötődő ellátási láncok dekarbonizálása kibocsátásszegény módon előállított anyagok használatával, illetve megújuló energiaforrásokba fektetéssel.
A számítások szerint a harmadik intézkedéscsomag nélkül az autóipar mintegy 25 százalékkal fog az 1,5 Celsius fokos hőmérséklet-növekedéshez társuló limitnél több emissziót generálni 2050-ben.
A Kearney elemzését a világ több vezető autógyártójával is megosztották, egyúttal a vállalatokat egy kerekasztal-beszélgetésre hívták, hogy közösen vitathassák meg hogyan tudnának összehangoltan cselekedni – írta meg a Green Car Congress.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!